قزوین؛

استرس با زیبایی شما چه می کند ؟

دکتر الهه سلطانیه، متخصص پوست و مو گفت: استرس ، در برخی از افراد باعث سر درد و میگرن می شود در برخی درد معده و مشکلات قلبی ایجاد می کند و در برخی تغییرات پوستی را منجر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ دکتر سلطانیه با بیان اینکه عواطف و احساسات در ظاهر ما  تأثیر گذار است گفت : استرس روحی حاد به صورت حادثه یا اتفاقی پُر استرس، سبب توقف موقتی رُشد فولیکول مو می شود که  سه تا پنج ماه بعد، سبب ریزش مو خواهد شد.

این متخصص پوست و مو افزود : این نوع ریزش مو اغلب طی چند ماه بدون نیاز به درمان ، خود بخود بهبود می یابد، ولی گاهی با ادامه یافتن استرس، ممکن است بیشتر طول بکشد.

به گفته این پزشک متخصص ، استرس های حاد می تواند منجر به تشدید برخی بیماری های مزمن پوستی شود بعنوان مثال  فردی که مدت ها است جوش خفیف داشته ، با استرس حاد تشدید می شود  .

وی افزود : گاهی برای بیماری پوستی زمینه ای وجود ندارد، بلکه بیماری روحی - روانی فرد را وادار به ایجاد آسیب خواسته یا ناخواسته در پوست خود می کند مانند کسانی که مرتب عادت به خارش دادن و خراشیدن قسمت هایی از پوست خود دارند ، یا فردی که موهای ابرو، سر یا مُژه خود را می کند .

 دکتر سلطانیه می گوید: استرس مزمن می تواند سبب افزایش چین و چروک های پوستی شود که هم به دلیل اخمو و نگران بودن چهره به تدریج ایجاد می شود و هم ناشی از خشکی پوست است که به دلیل افزایش هورمون کورتیزول در شرایط استرس زا رُخ می دهد.

وی  اضافه کرد : اضطراب سبب افزایش خواب شبانه می شود که در افزایش چین و چروک و پُف کردن، بویژه در چشم ها موثر است.

این پزشک متخصص پوست و مو گفت :  گاهی افراد به طور غیر ارادی در زمان استرس به واسطه عادت ها و تیک های ناخواسته به ناخن های خود آسیب می زنند  .

در زمان استرس برخی ناخن های خود را می جوند یا با ناخن ها به سایر انگشتان فشار می آورند که سبب ایجاد خط عرضی بر روی ناخن می شود.

گفتنی است استرس مزمن ، سبب شکنندگی و لایه لایه شدن ناخن ها  نیز می شو د .

انتهای پیام/-پ

برچسب ها: استرس ، زیبایی ، پوست ، مو ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.