مک کین: اگر عربستان نبود وضع یمن اسف‌بار می‌شد/ از مداخلات ایران نگرانم!

سناتور جمهوریخواه آمریکا ضمن تقدیر از تلاش عربستان در آنچه «مبارزه با تروریسم» خواند، مدعی دخالت ایران در امور دیگر کشورها شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، "جان مک کین" -- عضو مجلس سنای آمریکا -- عربستان سعودی را یک کشور مهم در مبارزه با تروریسم دانست.

مک کین در دیدار با "محمد جفری" -- نایب رئیس مجلس شورای عربستان --  مدعی شد: "اگر دخالت عربستان نبود، الآن وضع در یمن به شدت أسف بار می شد."

وی همچنین در ادامه مواضع ضد ایرانی اش، از «مداخله ایران» در امور داخلی کشورهای خاورمیانه ابراز نگرانی کرد.

مک کین در ادامه با تأکید بر این ادعا عربستان نقش مهم و سازنده ای در مبارزه با تروریسم ایفا می کند، گفت: "بسیار تأسف برانگیز است که جامعه جهانی در قبال جرایم بشار اسد در سوریه تظاهر به نادانی و جهل می کند و تنها گروه تروریستی داعش را مورد هدف قرار داده است."

در این دیدار محمد جفری نیز در ادعایی مضحک اظهار داشت: "عربستان به درخواست "عبدربه منصور هادی" -- رئیس جمهور یمن-- به کمک مردم این کشور شتافت. ما می خواهیم آنها را از چنگال جنبش انصار الله و "علی عبدالله صالح" نجات دهیم. ما به منظور برقراری ثبات و امنیت در یمن و منطقه، از بسط نفوذ منصور هادی و تقویت دولتش در این کشور حمایت می کنیم."

وی در ادامه همچنین مدعی شد: "عربستان با تروریسم و تفکرات افراطی مبارزه می کند و قوانینی را به منظور جلوگیری از تأمین مالی تروریستها وضع کرده است."

محمد جفری در رأس یک هیأت بلند پایه سعودی به آمریکا سفر کرده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار