معرفی موزه/38

قدیمی‌ترین اسباب بازی دنیا را در موزه یونان ببینید + تصاویر

یکی از شگفت انگیز ترین اشیای تاریخی موزه کرامیکوس یونان، قدیمی ترین اسباب بازی دنیا است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موزه باستان شناسی کرامیکوس در کشور یونان واقع و در سال 1937 تاسیس شده است. در این موزه اشیای تاریخی با اشکال هندسی متفاوتی قرار گرفته و یکی از شگفت انگیز ترین اشیای تاریخی آن قدیمی ترین اسباب بازی دنیاست.

در این موزه چند نوع اسباب بازی باستانی وجود دارد که از جنس سنگ و فلز ساخته شده اند.

قدیمی‌ترین اسباب بازی دنیا را در موزه یونان ببینید + تصاویر

این اسباب بازی ها الگوی ساخته شدن اسباب بازی های امروزی نیز بوده اند و حتی در مقیاس بزگتر در شهربازی ها ساخته شده اند.

موزه باستان‌شناسی کرامیکوس در شهر آتن و منطقه آتیکا قرار دارد. در گذشته نام این منطقه باستانی کرامیکوس بوده و محلی برای سفالگران معروف یونان باستان. کرامیکوس که در شمال غرب آکروپولیس واقع شده، همچنین محل قبرستانی مهم است که مجسمه های باستانی بسیاری را در خود جای داده است. دروازه دیپلون، جایی که حرکت فستیوال پاناتنی از آن آغاز می شده است، کرامیکوس یکی از بهترین جاذبه های گردشگری آتن و دیدنی‌های یونان به شمار می‌رود.

قدیمی‌ترین اسباب بازی دنیا را در موزه یونان ببینید + تصاویر

قدمت این منطقه به سه هزار و چهار صد سال گذشته بر می گردد.اگر به این موزه باستانی در پایتخت یونان بروید و به دور آن بچرخید تا با جذابیت های آن آشنا شوید، ده دقیقه زمان خواهد برد. با ورود به این موزه  اولین چیزی را که می بینید سنگ قبری تاریخی است که در اطراف آن دو عدد گل قرار دارد که یکی از آن ها گل نیلوفر با کمی تفاوت نسبت به گل های مشابه خود است.

قدیمی‌ترین اسباب بازی دنیا را در موزه یونان ببینید + تصاویر

این سنگ قبر متعلق به 550 تا 650 سال پیش از میلاد حضرت مسیح (ع) است. لازم به ذکر است که خانه دانشمند بزرگ دنیا یعنی افلاطون در نزدیکی این موزه واقع شده است. در این موزه مجسمه کوروش نیز قرار داده شده که به زبان یونانی کوروس نامیده می شود.



گزارش از : نیلوفر جوانشیر


انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار