یزد؛

آغازهفته میراث فرهنگی امسال با شعار «موزه ها و چشم انداز طبیعی»

هفته میراث فرهنگی امسال با شعار «موزه ها و چشم انداز طبیعی» آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمدمهدی شرافت ضمن تشریح برنامه های هفته میراث فرهنگی اظهار داشت: هفته میراث فرهنگی امسال با شعار «موزه ها و چشم انداز طبیعی» آغاز می شود، لذا این اداره کل جهت این رویداد فرهنگی بین المللی، برنامه های متنوعی را جهت توسعه فرهنگ حفاظت از میراث فرهنگی تدارک دیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: طی این هفته ضمن اجرای طرح بازدید رایگان عموم از موزه ها و اماکن فرهنگی ـ تاریخی در استان در روز جهانی موزه ها (‎2‎9 اردیبهشت‏)‎، برنامه های ویژه ای از جمله رونمایی از یکصد سند تاریخی شامل اعلان های رجال سیاسی و فرهنگی یزد در هشتاد ساله اخیر و بازدید جهت علاقمندان نیز به مرحله اجرا در می آید.

وی به انجام تبلیغات محیطی درون شهری با موضوعات میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها و همچنین اطلاع رسانی برای بازدید رایگان در سطح های شهرهای استان اشاره کرد و یادآور شد: اجرا و ضبط برنامه تلویزیونی در محل اولین موزه نور ایران و همچنین معرفی موزه های استان در برنامه زنده رادیویی از جمله برنامه هایی است که برای این هفته برنامه ریزی گردیده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در راستای آشنایی کودکان و دانش آموزان با موزه ها و میراث فرهنگی، معرفی دو موزه تخصصی آیینه و روشنایی و کتیبه های تاریخی در قالب هنر اجرا جهت دانش آموزان مقطع ابتدایی برای معرفی ملموس تر فضا و اشیای موزه های مذکور، برپایی کارگاه نقاشی پس از بازدید دانش آموزان از موزه با موضوع کودک و موزه، برپایی کارگاه نقاشی طولی و همچنین تشکیل کارگاه یک روزه آموزش زیلوبافی سنتی برای دانش آموزان مقطع هنرستان صورت می پذیرد.

به گفته شرافت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، نشست و تبادل نظر با قضات مرتبط با شکایات میراث فرهنگی در یک سال گذشته، نشست و تبادل نظر با مدیران موزه های استان، برگزاری جشنواره مهریزشناسی، برگزاری جشنواره گلاب و گلابگیری و ... نیز از دیگر برنامه هایی که برای هفته میراث فرهنگی برنامه ریزی گردیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد اذعان داشت: با برنامه ریزی های به عمل آمده طی برنامه ای، از پژوهشگران مرتبط با موضوعات میراث فرهنگی، مجموعه داران خصوصی و همچنین احیا کنندگان اماکن و آثار و خانه های فرهنگی ـ تاریخی استان نیز تجلیل به عمل می آید.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با اجرای این برنامه ها و معرفی هرچه بیشتر هفته میراث فرهنگی و موزه ها و اماکن تاریخی ـ فرهنگی در استان گلستان، زمینه های حفظ و احیای بیشتر مواریث تاریخی و فرهنگی و معنوی این استان فراهم آید و در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ پاسداری و حفاظت از آثار ارزشمند استان گام های ارزنده ای برداشته شود.
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به مناسبت هفته میراث فرهنگی برنامه های متنوعی را از امروز تا ‎4 خرداد ماه اجرا می نماید.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار