اهواز؛

افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی آمونیاک در ماهشهر

مدیرعامل شرکت پتروشیمی رازی از خودکفایی کشور در طراحی، ساخت و راه‌اندازی مخزن آمونیاک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی‌اکبر احمدی‌ دشتی اظهار کرد: 2 پروژه‌ای که امروز در این شرکت به بهره‌برداری رسید، یک برنامه درازمدت 5 ساله بود که امروز شاهد به ثمر رسیدن آن بودیم.

وی افزود: این دو پروژه شامل مخزن 30 هزار تنی ذخیره‌سازی آمونیاک و بویلر 150 تن در ساعت بود که امروز راه‌اندازی و تحویل بهره‌برداران پتروشیمی رازی شد.

احمدی‌ دشتی با بیان اینکه برای طراحی، ساخت و راه‌اندازی این دو پروژه 20 میلیون سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی صورت گرفته، به 2 ویژگی مهم این طرح‌ها اشاره و تصریح کرد: ویژگی نخست این دو طرح این است که ما تبدیل شدیم به بزرگ‌ترین بندری که می‌تواند آمونیاک را تا 90 هزار تن ذخیره کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی رازی اظهار داشت: تا پیش از این می‌توانستیم 60 هزار تن آمونیاک را ذخیره کنیم که با راه‌اندازی مخزن جدید این میزان به 90 هزار تن افزایش پیدا کرده است.

وی دومین ویژگی این دو پروژه را خودکفایی در طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی آن ها عنوان کرد و گفت: هر دو کار توسط 2 شرکت خوب ایرانی «شرکت همپا انرژی» و «شرکت گرما گستر» طراحی، اجرا و راه‌اندازی شده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: برای نخستین بار است که تمام مراحل طراحی، مونتاژ، نصب و راه‌اندازی مخزن از صفر تا 100 توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود و این یک تجربه فوق‌العاده است.

احمدی دشتی خاطرنشان کرد: این مسأله به معنای خودکفایی، توانایی انجام کارهای سخت در کشور و انجام کارهای علمی است؛ از این به بعد برای ساخت مخازن آمونیاک هیچگونه احتیاجی به کشورهای بیگانه نداریم و از صفر تا 100 کار از طراحی گرفته تا مونتاژ، نصب و راه‌اندازی تماماً توسط متخصصان ایرانی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.