وزارت خارجه ترکیه نماینده اتحادیه اروپا در این کشور را احضار کرد

نماینده اتحادیه اروپا در ترکیه به دلیل اظهاراتش درباره توافق آنکارا و اتحادیه اروپا بر سر مهاجران به وزارت امور خارجه این کشور احضار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، منابع آگاه در وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کردند  مسئولان این وزارتخانه در اعتراض به سخنان انتقاد آمیز اخیر نماینده اتحادیه اروپا در آنکارا درباره  توفقنامه ای که بین طرفین در خصوص شرایط پذیرش آوارگان به امضا رسیده بود ، وی را به وزارت خارجه احضار کردند.

«هانسیورگ هاربر،» نماینده اتحادیه اروپا در ترکیه  در سخنان چند روز قبل خود از توافق اخیر میان  ترکیه و اتحادیه اروپا درباره  انتقال آوارگان  انتقاد کرده بود .


وی گفت: ما یک ضرب‌المثل داریم. مثل ترک شروع کن و مثل یک آلمانی تمام کن؛ اما این ضرب‌المثل در اینجا بر عکس شده، چون کار مثل یک آلمانی شروع شده و مثل یک ترک خاتمه پیدا می‌کند.

یک منبع وزارت خارجه  ترکیه گفت: ناراحتی خود را به اطلاع نماینده اتحادیه  اروپا در آنکارا رساندیم  و مطالبی را که در سخنان اخیرش بیان کرده بود ،محکوم کردیم.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
تا موقعی که تروریسم ریشه کن نشود هیچ پایانی نیست
کدوم پایان مردم خونه و زندگیشونو از دست دادن و آواره شدن باید امنیتی در سوریه و منطقه برقرار بشه که این بدبخت ها بتونن برگردند سر خونه و زندگیشون اونوقت میشه یه پایان شیرین
آخرین اخبار