مخالفان دولت مالزی ممنوع الخروج می شوند

دولت مالزی قصد دارد مخالفان خود را به مدت سه سال از خروج از کشور منع کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رسانه های مالزی روز چهارشنبه اعلام کردند دولت این کشور می خواهد آن دسته از شهروندانی را که اقدام به بی اعتباری یا تمسخر دولت می کنند، به مدت سه سال از خروج از کشور منع کند.

روزنامه «استار» مالزی در این باره در گزارشی نوشت اداره کل مهاجرت مالزی به منظور محافظت از چهره این کشور، قوانین مذکور را چند ماه پیش تصویب کرد. در این گزارش، به منبع این اخبار اشاره ای نشده است.

«شکیب کاسمی» مدیر کل مهاجرت مالزی نیز در گفتگو با رسانه های این کشور، وجود چنین قوانینی را مورد تایید قرار داد. خبرگزاری رویترز نمی تواند به صورت مستقل، صحت این گزارش را مورد تایید قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر می شود که طی ماه کنونی، مالزی شاهد ناآرامی هایی در اعتراض به جلوگیری از خروج یک فعال مشهور از این کشور بود. «ماریا چین عبد الله» رئیس گروه حامی دموکراسی «بریش» زمانی که قصد داشت برای دریافت جایزه خود به کره جنوبی سفر کند، از خروج وی از کشور جلوگیری به عمل آمد.

گروه «بریش» در اعتراض به منع خروج از کشور «عبد الله» اعتراضات خیابانی گسترده ای را در مالزی ترتیب داد و خواستار کناره گیری نجیب رزاق نخست وزیر این کشور شد. در این اعتراضات بیش از 200 هزار نفر شرکت کردند.

نخست وزیر مالزی تا کنون در برابر درخواست های گسترده مبنی بر کناره گیری مقاومت کرده است. دولت وی به فساد مالی چند میلیارد دلاری در بانک های این کشور متهم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار