بیرجند؛

راه اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه بیرجند

حمایت از تأسیس و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی در دستور کار دانشگاه بیرجند قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند صبح امروز در نشست خبری با اعلام این خبرگفت : دو نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه بیرجند در ردیف ۱۰۰ نفر سرآمدان علمی کشور هستند .

بهدانی افزود : دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه مادر و قطب علمی شمال شرق کشور است که هیچگاه به دیگر دانشگاه‌های خراسان جنوبی به چشم رقیب نگاه نکرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند بیشترین عضو هیئت علمی و بیشترین تعداد دانشجو را در خراسان جنوبی دارد افزود: بیشترین و گسترده ترین امکانات آموزشی، پژوهشی و رفاهی وجه تمایز دانشگاه بیرجند با دیگر دانشگاه‌ها است.

وی گفت: دانشگاه بیرجند در بخش تولیدات علمی در ردیف 20 دانشگاه برتر کشورقرار دارد و در ردیف دانشگاه‌های برتر برای انعقاد قراردادهای پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود : دانشگاه بیرجند حمایت از آزمایشگاه‌های مرکزی، توسعه و تجهیز، بازنگری برنامه‌های درسی، شیوه‌های آموزشی، حمایت از تأسیس و راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان دانشگاهی، همکاری با دیگر مراکز پژوهشی در خارج، ساماندهی بودجه، بخش پژوهش و هدفمند کردن آن را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار