مهاباد؛

تعطیلی نیمی از دامداریهای استان آذربایجان غربی به علت شیوع تب برفکی

بدنبال شیوع تب برفکی ، هم اکنون نیمی از دامداریهای استان آذربایجان غربی تعطیل هستند.

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ؛ مدیرعامل اتحادیه دامداران آذربایجان غربی گفت : شیوع تب برفکی در ماه های اخیر دامداران استان را متحمل خسارتهای مالی زیادی کرده است.

معروفی با بیان اینکه در حال حاضر نیمی از دامداریهای استان تعطیل شده اند ، افزود : این در حالی است که قیمت بالای نهاده دامی و قیمت پایین شیر موجب شده تا ۵۰ درصد واحدهای دامداری آذربایجان غربی تعطیل شود که با ادامه شیوع این بیماری خسارات این بخش بیش از این میزان برآورد می شود.

مدیر عامل اتحادیه دامداران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برخی از دامداران استان دام های خود را به علت ابتلا به بیماری تب برفکی از دست داده اند گفت : برخی دیگر از دامداری های استان هم به علت احتمال ابتلا دام خود به بیماری ، آنها را کشتار می کنند.

گفتنی است ؛ شیوع بیماری تب برفکی در ماه های اخیر مشکلات زیادی برای این بخش بوجود آورده است.

در این راستا دامپزشکی استان با اقداماتی از جمله تعطیلی میادین دام و ضد عفونی واحدهای درگیر و آلوده ، برگزاری نشستها و جلسات متعدد با دامداران برای ارائه اطلاعاتی در زمینه رعایت برخی ضوابط بهداشتی از جمله ضد عفونی واحدهای پرورش دام سعی کرده این بیماری را کنترل کند.

مراجعه نکردن به میادین دام ، جابجا نکردن دامها ، انتقال ندادن دام از میادین به واحدهای پرورشی و اطلاع رسانی به اصناف و اتحادیه ها و شبکه های دامپزشکی در صورت مشاهده از جمله اقداماتی است که دامپزشکی استان در زمینه در مقابله با بیماری انجام داده است.

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.