هم‌اندیشی معلمان برای تحقق سند تحول بنیادین

معلمان برای تحقق اهداف سند تحول باید از اطلاعات روز آگاه باشند و در این خصوص به تبادل علمی بپردازند.

علی بدرقه استاد دانشگاه و عضو هیأت مشاوره سمینار دانش افزایش و هم اندیشی با رویکرد مهارت‌های مدیریتی و رفتارشناسی در راستای تحقق سند تحول بنیادین در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هم‌اندیشی و سمینار دانش‌افزایی با این عنوان برای معلمان در دانشگاه شهید بهشتی از صبح امروز آغاز شده و تا ساعت 16 ادامه می‌یابد. 

وی در خصوص این هم‌اندیشی گفت: معلمان برای تحقق اهداف سند تحول باید از اطلاعات روز آگاه باشند و در این خصوص به تبادل علمی بپردازند و هدف این سمینار نیز همین امر بوده است.

بدرقه عنوان کرد: در این سمینار آخرین یافته‌های پژوهشی در حوزه تعلیم و تربیت شیوه‌های جدید آموزشی، تکنولوژی‌های جدید در فرآیند یادگیری و ساختار برنامه‌ریزی آموزشی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه معلمان بنا بر رشته‌ تحصیلی خود اهداف سند تحول را در این سمینار می‌آموزند، گفت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری موضوع نهضت آزاداندیشی و تولید علم در مدارس در حوزه‌های اسلامی و ملی مورد توجه قرار می‌گیرد.

بدرقه با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین به دانش بومی برای آموزش دانش‌آموزان توجه می‌کند، عنوان کرد: با مهارت‌آموزی در چنین برنامه‌هایی و کسب تجربه دانشی را عملیاتی می‌کنیم که مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ملی باشد با موضوعاتی نظیر اجتماعی شدن دانش‌آموزان، سبک زندگی دینی و مدیریت خویشتن مورد توجه است.

وی در خصوص چگونگی حضور در این سمینار گفت: این برنامه اولین دوره از سمینارهای دانش‌افزایی و هم‌اندیشی در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود و با توجه به استقبال خوبی که معلمان از این برنامه داشتند قرار بر این است تا هر شش ماه یک بار چنین برنامه‌ای در مدارس مختلف سراسر کشور برگزار شود.

بدرقه در خصوص برنامه سمینار گفت: این سمینار در دو حوزه تخصصی و عمومی که شامل تبیین مبانی درسی مدارس و فرآیندهای مورد نیاز در حوزه تربیتی، اجتماعی و برنامه‌ریزی است برگزار شد و سعی بر این است تا در برنامه‌های بعدی ظرفیت شرکت‌ کنندگان به دو برابر افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار