حیدر عبادی: ناآرامی به نفع عراق نیست

نخست‌وزیر عراق حمله تظاهرکنندگان به ساختمان‌های دولتی را غیرقابل‌قبول دانست و به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «حیدر عبادی،» نخست وزیر عراق، در سخنرانی خود که بامداد شنبه از شبکه «العراقیه» پخش شد، تأکید کرد: بیش از یک سال و نیم است که ارتش عراق پیروزی های زیادی را به دست آورده و استان ها و مناطق زیادی از خاک عراق را از کنترل گروه تروریستی داعش خارج کرده است و بسیاری از پناهندگان توانستند به محل زندگی خود بازگردند.

عبادی افزود: در بحبوحه پیروزی و آمادگی ارتش برای بازپسگیری و آزاد سازی استان انبار و شهر موصل و همزمان با حمله داعش به شهروندان بی دفاع در بغداد، گروهی درصدد هستند تا کشور را به اغتشاش بکشانند.

او در ادامه گفت: این افراد به جای آن که با تروریست ها و در میدان های جنگ بجنگند، خود را به صورت گروه های مسلح درآورده و در برابر نیروهای امنیتی در بغداد مبارزه می کنند.

نخست وزیر عراق با اشاره به این که حمله امروز به ساختمان های دولتی و تجاوز به اموال عمومی در بغداد غیر قابل قبول بوده و نمی توان نسبت به عاملان آن سهل انگار بود، تأکید کرد: اغتشاش و ناآرامی به نفع عراق نیست. باید قانون درمورد بانیان این حوادث اجرا شود؛ چرا که هر قطره خون شهروند و نیروی امنیتی عراق برای ما بسیار با ارزش است.

نخست وزیر عراق در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما همه تلاش خود را به کار می گیریم تا بتوانیم همه چالش های پیش رو و طاقت فرسا را پشت سر بگذاریم و بتوانیم به اصلاحات جامعی دست بزنیم که این افراد درصدد ممانعت از تحقق آن هستند.

او تأکید کرد: به همه اعلام می کنم از ابتدا با خواسته های مسالمت آمیز و قانونی معترضان و نیز با نیروهای امنیتی همراه بوده ام.

طرفداران مقتدا صدر روز جمعه با یورش به منطقه سبز پایتخت عراق که ساختمان های نخست وزیری، وزارتخانه ها و مجلس در آن قرار دارد، وارد دفتر عبادی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار