آبادان؛

آتش زدن زمین‌های کشاورزی در هندیجان

آتش زدن زمین‌های کشاورزی در هندیجان تخریب زمین‌ها و ضرر دامداران را به دنبال دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مسئول نظام صنفی کشاورزی شهرستان هندیجان گفت: آتش زدن زمین‌های کشاورزی سبب نابودی جانوران مفید و تخریب محیط‌زیست است و این مسئله جای تأسف و نگرانی دارد.

فتح‌الله الهیاری افزود: متأسفانه عده‌ای از کشاورزان در سطح شهرستان بندرهندیجان و دیگر شهرستان‌ها بعد از برداشت محصول اقدام به آتش زدن کاه و کُلش و باقیمانده محصول می‌کنند که علاوه بر کفران نعمت الهی و آسیب زدن به زمین سبب تخریب محیط‌زیست می‌شود.

وی گفت: بعد از برداشت محصول جانداران و جانوران متعدد از این نعمتهای الهی ارتزاق می‌کنند و نعمت الهی بر همه موجودات پراکنده می‌شود.

دبیر خانه کشاورز شهرستان هندیجان افزود: کشاورزان منصفی هستند که هیچ‌گاه به خود یا اطرافیان اجازه نمی‌دهند زمین کشاورزی بعد از برداشت محصول آتش زده شود چراکه این موضوع را مخالفت با خداوند و روند تغذیه دیگر جانداران می‌دانند.

الهیاری گفت: موجودات زنده سودمند مانند کرم خاکی که برای خاک بسیار مفید است در آتش زدن زمین از بین می‌روند و برگشت آن‌ها هم مکافات خاص خود را دارد، باید مواظب کرم‌های خاکی باشیم کرم‌های خاکی نقش مهمی در رشد گیاهان و سالم ماندن زمین‌دارند.

وی افزود: آتش زدن موجب فقیر ماندن زمین کشاورزی برای سالیان دراز دارد و برای غنی کردن زمین باید کشاورز متحمل هزینه‌های گزاف برای خرید انواع کود شود .

دبیر خانه کشاورز شهرستان بندر هندیجان گفت: تنها راه استفاده بهتر از کاه و باقیمانده برداشت محصول بدون آتش زدن این است که هنگام شخم کشاورز از کود اوره استفاده کرده تا کاه را پوسیده کند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.