توسعه کشت گلخانه ای به سبب ویژگی های مثبت اقتصادی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: : با توجه به بحران آب دراستان و ضرورت مدیریت مصرف آب، توسعه کشت گلخانه ای به سبب ویژگی های مثبت و صرفه اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، هاشم نقیبی افزود: توسعه کشت گلخانه ای و ترویج و توسعه محصولات جدید گلخانه ای از سیاست های امسال این سازمان است.
وی با بیان اینکه با تخصیص به موقع تسهیلات بانکی، کشت گلخانه ای تا پایان امسال 100هکتار افزایش می یابد، گفت: در این راستا جهاد کشاورزی به صورت جدی از کشاورزان حمایت می کند.

نقیبی اظهار داشت: با کشت گلخانه ای در مقایسه با فضای باز و کشت سنتی در مصرف آب 10 برابر صرفه جویی می شود.
وی با اشاره به آغاز روند توسعه کشت گلخانه ای درخراسان رضوی گفت
: در این راستا روند انتقال سبزیجات برگی و برخی درختان میوه مانند انگور، انجیر، آلبالو، گیلاس، هلو و زردآلو به داخل گلخانه آغاز شده که با پرداخت تسهیلات بانکی این روند تقویت می شود.
نقیبی افزود: تولید محصول خارج از فصل، مقاومت محصول و مصون بودن باغات از تنش های محیطی از جمله گرما، سرما و تگرگ از دیگر مزیت های کشت گلخانه ای است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: توسعه کشت گلخانه ای و ترویج و توسعه محصولات جدید گلخانه ای از سیاست های امسال است و پیش بینی می شود با تخصیص به موقع تسهیلات بانکی، کشت گلخانه ای تا پایان امسال 100هکتار افزایش یابد.
نقیبی گفت: برای اجرای هرهکتار کشت گلخانه ای هزارو 500 میلیارد ریال تسهیلات نیاز است.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.