۶۰ درصد جمعیت زنان فارغ التحصیل اصفهان جویای کار هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ۶۰ درصد از جمعیت زنان فارغ التحصیل استان،جویای کار هستند که با وجود افزایش میزان سواد در این قشر، شاخص های حوزه زنان مغفول مانده است.

زهرا اخوان نسب نرخ بیکاری زنان را دوبرابر مردان برشمرد و افزود: مشکلات اقتصادی از جمله مواردی است که باعث حضور زنان در فضای کسب و کار شده و آموزش بانوان و حمایت از آنها در استفاده برابر از فرصت ها تأثیر بسیاری در توانمندسازی آنها خواهد داشت.

وی ادامه داد: از سال ۸۷ بخش بانوان به صورت کمیسیون در اتاق بازرگانی اصفهان آغاز به کار نمود که در حال حاضر به عنوان یک معاونت به بانوان فعال اقتصادی خدمات ارایه می کند.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان عنوان کرد: توانمندسازی بانوان، آسیب شناسی چالش های پیش روی فعالیت اقتصادی بانوان، تقویت حوزه مشاغل خانگی، آموزش های مهارتی به دختران و تشکیل تیم های مشورتی جهت کاهش آسیب پذیری بانوان از جمله اهداف و رویکردهای اصلی این معاونت در سال جاری است.

زهرا اخوان نسب افزود: برگزاری نشست ها و همایش های آموزشی- پژوهشی، انعقاد تفاهم نامه، بازدید های گوناگون و برقراری ارتباط با اتاق بازرگانی کشورهای اسلامی و همچنین کارگاههای توانمندسازی از مهمترین فعالیت های معاونت در حوزه بانوان طی سالهای اخیر بوده است.



انتهای پیام/م 

برچسب ها: نرخ بیکاری ، زنان ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.