یک سال از کوچ بهاری گوینده رادیو جبهه گذشت

مهران دوستی گوینده باسابقه رادیو سال گذشته براثرایست قلبی دربیمارستان رامتین درگذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دوم خرداد، روزی که هنوز نام بهار برآن خودنمایی می کند. دقیقه ها پشت هم می گذرند، اما از عصر این روز به بعد، درهای بسته کافه، پذیرای هیچ رهگذری نیست، دیگرصدایی ازآن شنیده نمی شود. صندلی های به روی میز نشسته وچراغ های خاموش، خبراز کوچ همیشگی صاحب این کافه را می دهد.     

صدای خاطره ساز مردی مهربان در عصرروزهایی که برای لحظاتی  فقط چشم بر هم گذاشتیم وگوش جان سپردیم به طنین صدای گوینده ای که مارا به نوشیدن جرعه ای از احساسات خوب دعوت می کرد، سکوت را انتخاب کرد.

صاحب این صدای آشنا مهران دوستی متولد ۳ بهمن ۱۳۳۵ در روستای بلده، شهرستان نور، استان مازندران بود.او در روستای بلده از توابع نور زاده شد و دانش‌آموختهٔ رشتهٔ مکانیک و مهندسی تصفیهٔ آب در ایالات متحدهٔ آمریکا بود.

در سال ۱۳۵۹ و هنگام تصدی سمت مدیریت تولید صدا و سیمای مرکز گیلان، به‌ دلیل نیامدن گوینده، این کار را بر عهده گرفت و از آن پس این حرفه را دنبال کرد. در زمان جنگ ایران و عراق اطلاعیه‌های ارتش را در رادیو می‌خواند و از گویندگان رادیو جبهه بود. او در سالیان اخیر به‌عنوان یکی از چهره‌های شناخته‌شدهٔ رادیو، گویندگی برنامه‌های متعددی را برعهده داشت.

روزها از پی هم گذشتند وامروزاولین سالگرد اوست. روزی که مهران دوستی بارسفربه دیار باقی رابربست وبرای همیشه مهر سکوت را بر صدای مخملی خود نهاد.

یکی از نکات بارزی که می توان به آن اشاره کرد بیان خاطرات شیرین وبه یاد ماندنی از زبان دوستان وهمکاران اوست. همگی این افراد دوستی را فردی خوش قلب وبا اخلاق معرفی می کنند. با این اوصاف علاوه برهنر وصدای منحصر به فرد او خصایص اخلاقی نیکو وبارز نیز به ویژگی های پسندیده این هنرمند افزوده است.

درهر عرصه، علی الخصوص وادی هنر علاوه بر فعالیت حرفه ای، برخورداری از اخلاق از موارد مهم محسوب می شود. خصلتی که مهران دوستی بخوبی ازآن برخوردار بود. باقی ماندن نامی نیک که رسالت هرآدمی باید باشد.صدای دوستی همچنان برای دوستداران و علاقه مندان به هنرش مانا و ماندگار است. یک سال از سفر او می گذرد، اما هنوز یاد ونام او دردل ها وبر سر زبان ها است، واین یعنی جاودانگی ...

حضور در برنامه «خندوانه» یکی از آخرین حضورهای  دوستی در رسانه دیداری بود و در برابر دوربین این برنامه بود که بینندگان با روح لطیف او و نسبتش با دنیای مادی آشنا شدند و پی به عدم وابستگی او به مظاهر مادی و شیوه متفاوت او در زندگی بردند.
 
وی در چند سال اخیر به عنوان گویندهٔ برتر رادیو و نمایندهٔ ایران دراتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا- اقیانوسیه نیز انتخاب شده بود.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.