شیراز؛

مرکز تابش از مراکز مهم علمی کشور

مرکز تحقیقات تابش دانشگاه شیراز از مراکز مهم آزمایشگاهی، پژوهشی و آموزشی در کشور به شمار می رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مرکز تحقیقات تابش دانشگاه شیراز از سال 56 با امکانات بسیار محدود و با یک عضو رسمی شروع به کار کرد. این مرکز اکنون با استفاده از متخصصان دانشگاهی در زمینه آموزش کارکنان مراکز صنعتی، پزشکی، تحقیقاتی و آموزشی که به نوعی با تشعشعات خطرساز سر و کار دارند فعالیت می کند .
رئیس مرکز تحقیقات تابش دامنه فعالیتهای این مرکز را در زمینه های مختلفی همچون آزمایشگاه طیف نگاری (اسپکترومتری)، آنالیز طیف نگاری گاما، اندازه گیری و تعیین عناصر گامازای آزمایشگاه پایش های محیطی، پرتودهی، دزیمتریو کالیبراسیون برشمرد.
رضا فقیهی همچنین با اشاره به دیگر فعالیت های مرکز تابش گفت: فعالیت در زمینه های پژوهشی، خدماتی، مشاوره ای و آموزشی از دیگر اقدامات این مرکز است.  
به گفته وی مر کز تابش تاکنون بیش از 30 مقاله در مجلات معتبر علمی با موضوع زمینه حفاظت در برابر اشعه و کاربردهای تابش دنیا منتشر کرده است.
فقیهی اهداف این مرکز را ارائه آموزش های تخصصی به منظور ارتقا سطح آگاهی پرتوکاران دانست و بیان کرد: علاقه مندان می توانند با داشتن حداقل مدرک کارشناسی در زمینه تابش صنعتی و بیمارستانی به مدت 50تا 120ساعت در کلاس های آموزشی مرکز تابش مهارت لازم را کسب کنند.
مرکز تحقیقات تابش دانشگاه شیراز یکی از مهمترین مراکز علمی جنوب کشور محسوب می شود.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: مرکز ، تابش ، علمی ، کشور ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار