پيام رسانان صلح 11 هزار کيلومتر دوچرخه‌سواری کردند

يک پدر و پسر از افغانستان با رکاب‌زدن 11 هزار کيلومتر با دوچرخه پيام صلح را به جهانيان رساندند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،نادرشاه ننگرهاری با پسرش فیروزخان، در ماه جولای 2015 یعنی 11 ماه پیش سفرشان را با دوچرخه از استانبول به سوی نیویارک آغاز کردند و اکنون توانستند به مقر سازمان ملل متحد در نیویارک برسند.


این دو تن، که هدفشان را صلح و همبستهگی در افغانستان میگویند، با استقبال محمود صیقل، نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد و نیز بانکی مون دبیر کل این سازمان روبهرو شدند.

فیروزخان 18 ساله میگوید که در جریان سفر پیام صلح را به بخشهای گونهگون جهان رسانیدهاند: «ما مردم افغانستان از جنگ خسته شدهایم و صلح، اتحاد و آموزش و پرورش در کشور مان میخواهیم.» فیروزخان از دشواریهای سفرشان میگوید: «هر روز ما سفر مان را ساعت 8 یا 9 صبح آغاز میکردیم.

برخی اوقات ساعت 12 شب به پایان میرسانیم. شبها را نیز در ایستگاههای قطار آهن و موتر و پارکها سپری میکردیم.»

محمود صیقل، نمایندة دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، با استقبال از این دو تن میگوید: «این دو تن 11 هزار کیلومتر را که راه درازی است، به پایان رساندند تا به این جا برسند و پیام صلح مردم افغانستان را به دبیر کل سازمان ملل متحد برسانند.

ما از آنان استقبال میکنیم.» پساز پیمودن 11 هزار کیلومتر فاصله آنان بهترین لحظة این سفر درازشان را دیدار با دبیر کل سازمان ملل میگویند و یک دست چپن افغانی را به بانکی مون تحفه میدهند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار