غلبه ی حق برباطل از بزرگترین درس های فتح خرمشهراست

استاندار خراسان رضوی گفت: تحقق وعده ی خداوند مبنی بر غلبه ی حق برباطل از بزرگترین درس های فتح خرمشهراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان همزمان با سوم خرداد،سالروز آزادسازی خرمشهردرمراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان،افزود: پاسداشت سوم خراد صرفا بزرگداشت یک روز نیست بلکه گنجینه ای بزرگ است که گوهرهای نابی را درون خود دارد و سرمایه ای با ارزش برای نسل های آینده است.
وی افزود: فتح خرمشهر نشان داد که اراده ی ملت فراتر از پیش بینی ها و تدارک دشمن است و تصور دشمن شرق و غرب برای ضربه زدن به نظام نوپای اسلامی، از همان ابتدا به شکست انجامید.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به دشواری های عملیات بین المقدس و گستردگی منطقه ی عملیاتی، گفت: رمز پیروزی رزمندگان اسلام علی رغم تمام کمبودها، فرماندهی ولی فقیه در صدر نیروهای مسلح، وحدت کلمه، ایثارگری و شهادت طلبی بود.
رشیدیان ادامه داد: با عزل بنی صدر خائن، شکل گیری سپاه و فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر شکست حصر ابادان، زمینه برای پیروزهای بعدی، باز پس گیری مناطقی از میهن عزیزمان و انجام عملیات پیروز بیت المقدس، فراهم شد.
وی با بیان این که از بزرگترین درس های فتح خرمشهر، تحقق وعده ی الهی مبنی بر غلبه ی حق بر باطل و پیروزی خون بر شمشیر است؛ تصریح کرد: نقش ایمان، وحدت کلمه، دوری از اختلاف و دو دستگی، مدیریت جهادی بر اساس عقلانیت و خرد ورزی و بهره گیری از تجارب و ظرفیت ها، در کسب این پیروزی بزرگ تعیین کننده بود.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که دین اسلام همواره دعوت به اخوت و برادری دارد؛ افزود: رویکرد ایران اسلامی نیز حرکت در مسیر تقویت انسجام ملی و تقویت همبستگی جهان اسلام است.
رشیدیان با اشاره به دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی، اظهار داشت: در سایه ی این اقتدار علاوه بر تامین امنیت داخلی کشور در راستای صلح و امنیت کشورهای منطقه تلاش می کنیم.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای مدافع حرم، گفت: حضور مستشاری ایران در سوریه نیز در همین راستا صورت می گیرد.
استاندار خراسان رضوی در ادامه به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره و تصریح کرد: برای تحقق این شعار، باید از درس های عملیات بیت المقدس پند بگیریم و با همدلی و باور توانمندی های داخلی برای عملیاتی شدن منویات رهبری در این حوزه تلاش کنیم.
استاندار خراسان رضوی در پایان، از رژه ی نیروهای حاضر در میدان صبحگاه پادگان ارتش دیدن، و همچنین تعدادی از خانواده های معزز شهیدان تجلیل کرد.
انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.