نوش‌آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هر فیلمی در جشنواره خارجی تشویق شود، لزوماً در داخل هم این شرایط را ندارد

ما انتظار داریم فیلم‌هایمان در جشنواره‌های خارجی هدف‌دار باشند.

حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست خبری امروز خود، در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص حضور فیلم‌های ایرانی در مجامع بین‌المللی به ویژه فیلم «فروشنده» گفت: حضور ما در مجامع جهانی در گذشته کم رنگ بوده اما به تازگی آثار فرهنگی کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی بیستر به چشم می‌خورد و طبیعی است که این آثار باید به موازات پیشرفت‌های کشورمان عرضه شوند و البته زیبنده هم نیست که محصولات فرهنگی کشورمان توسط کمپانی‌های خارجی ساخته شود.

وی در ادامه عنوان کرد: ما باید این موضوع را ساماندهی کنیم. حالا که ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های هنری داریم، پس باید سرمایه‌گذاران داخلی را هم به سمت هنرمندان بکشانیم و از اسپانسرها و کمپانی‌های داخلی استفاده شود؛ چرا که کشور ما صاحب هنر است و زیبنده نیست کشورهای دیگر نقش ما را ایفا کنند.

نوش‌آبادی تصریح کرد: ما هم خودمان قبول داریم باید به سمتی برویم که از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم و مستقیماً خودمان نقشمان را ایفا کنیم تا دیگران برایمان نمایندگی نکنند.

سخنگوی وزارت ارشاد درباره فیلم «فروشنده» گفت: ما موفقیت این فیلم را در عرصه بین‌المللی تقدیر می‌کنیم اما این مسئله به منزله آن نیست که هر فیلمی در جشنواره خارجی امتیاز بگیرد، حتما در داخل هم برای اکران همان شرایط را داشته باشد.

وی افزود: ما انتظار داریم فیلم‌هایمان در جشنواره‌های خارجی هدف‌دار باشند و باید فیلم هایی عرضه کنیم که استقلال و اقتدار کشورمان را نشان دهد؛ چرا که غربی‌ها در جهتی حرکت می‌کنند که بیشتر ضعف و آشفتگی از کشور ما نشان دهند.

وی اظهار داشت: ما باید از این به بعد در جشنواره‌های خارجی فیلم‌هایی تولید کنیم که ارزشها و اقتدار و فرهنگ ایرانی اسلامی ما را نشان دهد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
سیاه کاری بسه ! دشمنان با نفوذ در فرهنگ و باورهای جوانان ما فحشا و فساد ترویج میکنند بعد همین مشکلات را با تصویر سازی به دنیا مخابره میکنند . متاسفم که یکی میشه بهترین فیلم نامه نویس یکی بهترین بازیگر ....غافل از اینکه بازیجه های برتری شدند چون اونها رو به مقصود رسوندند .بعضی هم جو گیر شدند که مورد توجه جهان قرار گرفتند .تبریک و افتخار برای بازیچه قرار گرفتن حماقت است.شهاب عزیز کاش جایزه ای که به مردم ایران تقدیم کردی پس بفرستی وبه دنیا بگی که ایرانی واقعی این نیست .چرا که تو دنیا بسیار بدتر از این است مثل عربستان که ظلم بی حساب به زنان ومحدودیت های زنان عرب را فیلم نکردن که جایزه بدند
امیدوارم هنرمند بی نظیر ایران ونقش آفرینی ایرانی پر افتخاری همچون شهید بابایی باقی بمانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
یکی به نعل یکی به میخ.....
اون سرمایه ای رو که میخواین به جای فلانی ها شما بدید به اصغر فرهادی که فیلم بسازه واسه تحقیر ایران، لطف کنید بدید به ما فقیر بیچاره ها ....به خدا فقر و بیکاری خوردمون کرد! به خدا ما راضی نیستیم .
Germany
ناشناس
۰۳:۰۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
آقای فرهادی دقیقا بر عکس این گفته شما عمل میکنند و فقط تو فیلم هاشون یه تصویر منفی از ایران ارائه می کنند
آخرین اخبار