بیانیه فدراسیون جودو در رابطه با جواد محجوب؛

ورزشکاران باید تابع قوانین و مقررات تیم های ملی باشند

در آستانه مسابقات بزرگی مثل المپیک ، قهرمانان و ورزشکارانی که جواز حضور در این عرصه را کسب کرده اند سعی می کنند خود را از حواشی دور نگه دارند و تمام تمرکز خود را روی المپیک و تمرینات و اردوها قرار می دهند.

ورزشکاران باید تابع قوانین و مقررات تیم های ملی باشند

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛برای ورزشکار ، مربی ، مدیر و سرپرست ، داور و همه عوامل یک سری قوانین و مقررات تنظیم شده که هر کدام در بخش خود و در حیطه کاری خود باید حرکت کنند . دخالت هر کدام در کار دیگری موجب عدم پیشرفت و اخلال در امور می شود .


فدراسیون جودو به رغم همه فراز و نشیب ها و رفت و آمدها ، تمامی مسابقات و تورنمنت های کسب سهمیه المپیک را برای جودوکاران ملی پوش فراهم کرد و بهترین اردوها و تدارکات را در حد توان برای این ورزشکاران مهیا نمود تا راه رسیدن قهرمانان ما به المپیک هموار شود.

اردوها و تورنمنت های خوب تا زمان کسب سهمیه المپیک و بلافاصله پس از کسب سهمیه المپیک حضور در اردوی تمرینی ترکیه که المپیکی های 35 کشور در آن حضور دارند از جمله برنامه های مدونی است که فدراسیون جودو در همین اوضاع و احوال برای ورزشکاران المپیکی خود تدارک دیده است .

با این وجود ورزشکار ملی حتی اگر قهرمان المپیک هم باشد ، وظیفه دارد خود را در چارچوبی که برایش تعریف شده قرار دهد و اگر بنا بر این باشد که هر ورزشکاری بخواهد ساز خود را کوک کند و اصرار داشته باشد که با مربی اختصاصی خودش کار می کند و لاغیر در آن صورت سنگ روی سنگ بند نمی شود و همه ورزشکاران اگر خواهان چنین امری باشند اصول مدیریت و تیمداری آیا از بین نخواهد رفت؟!

ورزشکاری که می تواند مدال آور جودو در المپیک باشد طی چند ماه اخیر به انحا مختلف ساز خود کوک کرده و هر بار خواهان تغییر مربی خود شده و فدراسیون بنابر مصالحی که در آستانه کسب سهمیه بوده نرمش نشان داده و به خواسته این جودوکار تا حدودی پاسخ مثبت داده است ، یک جا دلیر را فدای زارعیان کرده ، جای دیگر زارعیان را فدای خسروی نژاد و در مسابقات آسیایی هم نصرت خان را پیشنهاد داده و حالا بعد از بازگشت از قزاقستان اعلام کرده که نصرت خان را قبول ندارد و خسروی نژاد باید بیاید! نگرانیم که با ادامه این روند فردا و در آستانه المپیک ساز دیگری را کوک کند. بنابراین فدراسیون جودو به طور جد از سرمربی و کادر فنی تیم ملی دفاع می کند و هر ورزشکاری که نمی تواند در این چارچوب قرار گیرد و مصالح ملی را می خواهد فدای منافع خود کند می تواند راهش را انتخاب کند چون فدراسیون اینگونه زیاده خواهی ها را بر نمی تابد.

هیچ جای دنیا همچین قانونی حاکم نیست که ورزشکار برای خودش مربی انتخاب کند و پا را فراتر از آن بگذارد و برای وزارت ورزش و فدراسیون ضرب العجل تعیین کند که برای سر و سامان گرفتن اوضاع باید هرچه سریعتر انتخابابات برگزار شود .

نصرت خان ولی اف با پیشنهاد جودو و تایید کارشناسان معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و در راس ایشان دکتر سجادی به عنوان سرمربی تیم ملی جودو تا المپیک انتخاب شده و در حالیکه دو جودوکار المپیکی ایران تمامی مقرارات را پذیرفته و از این امکانات و شرایط خوبی که برایشان فراهم شده بهترین استفاده را می برند و امیدواریم نفر سوم هم بزودی متوجه خطای خود شده باشد و مثل سایریت تابع مقررات باشد.

بازهم امیدواریم ورزشکاری که دچار همچین تفکراتی است نصایح بزرگترها را به گوش جان بخرد چرا که تا رسیدن او به این مرحله ، بیت المال برایش میلیون ها تومان هزینه کرده است ، ورزشکاری که موفق به کسب سهمیه المپیک می شود خود به خود وارد این چرخه بزرگ نشده و حالا هم باید همانند یک سرباز در خدمت تیم ملی باشد اما اگر نمی تواند که خود را با شرایط و ضوابط حاکم بر وزارت ورزش و فدراسیون وفق بدهد می تواند ره خود گیرد که امیدواریم چنین نشود.

یقیناً مردم خوب ما تأیید می کنند که نظم و رعایت مقررات و قوانین یکی از عوامل مهم در موفقیت های ورزشی است و نمونه عینی آن را در تیم ملی فوتبال با کارلوس کی روش دیدیم . کی روش با خط زدن بزرگانی مثل رحمتی ، کریمی و عقیلی در آستانه سه بازی مهم مقدماتی جام جهانی با آبرو و اعتبار خود بازی کرد اما نظم و انضباط را فدای مماشات نکرد و نتیجه اش را هم دیدیم که دیسیپلین کی روش بر زیاده خواهی ها غلبه کرد و در نهایت کسانی ضرر کردند که تا آخر عمر بهای این سهل انگاری خود را باید بدهند .

در مثل مناقشه نیست اما فدراسیون جودو هرگز به شأن و جایگاه مدیر و سرمربی و کادر فنی تیم ملی لطمه نمی زند تا یک ورزشکار بخواهد خواسته بنا حق خود را بر کرسی بنشاند .

علی ایحال امیدواریم ورزشکاری که جوان است و خوش آتیه اما خام و تأثیرپذیر از عوامل بیرونی قدر این جایگاه را بداند و با قوانین و در چارچوب مقررات حاکم حرکت کند . چراکه فدراسیون و وزارت ورزش هرگز اینگونه موارد را بر نمی تابند . وزارت ورزش و جوانان ، مدیریت فدراسیون و در راس آن آقای احمدگواری ، کادر فنی تیم های ملی با مربیان و قهرمانانش بدون توجه به انتخابات یا هر فعل و انفعال دیگر با قدرت برای حضور در المپیک و سایر مسابقات خود را آماده می کند و راه خودش را می رود و اگر احساس شود ورزشکاری نمی خواهد در این چارچوب حرکت کند ، تکلیفش واضح و روشن است .


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۵
سلام این مشکلاتی است. که زمان آقای خدا بخش پایه گذاری کرد. با برداشتن زارعیان و آوردن مربی خصوصی
آخرین اخبار