ثبت اختراعی دیگر توسط محققان دانشگاه سمنان

اختراع سنتز نانوکامپوزیت PE/SiO2 به روش پلیمریزاسیون درجا را محققان دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه به ثبت رساندند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، داود معروفی مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: «سنتز نانوکامپوزیت PE/SiO2 به روش پلیمریزاسیون درجا» توسط دکتر منصور جهانگیری عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان، صادق عابدی، سید مهدی قافله باشی زرند و فاطمه آریانپور از دانشجویان نانو مهندسی شیمی دانشکده نانو فناوری و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در اداره کل مالکیت صنعتی و ثبت اختراع به شماره 84653 به ثبت رسید.

دکتر جهانگیری در توضیح این اختراع گفت: در این اختراع، نانوکامپوزیت پلی اتیلن/نانوسیلیکا با استفاده از روش پلیمریزاسیون در جا سنتز گردید.

وی همچنین درخصوص مراحل این سنتز افزود: سیستم کاتالیستی NanoSilica/BOM/TiCl4/TEAL جهت پلیمریزاسیون اتیلن، تهیه و در آن نانوسیلیکا اصلاح شده با بوتیل اکتیل منیزیم (BOM) بعنوان پایه و TiCl4 بعنوان کاتالیست و تری اتیل آلومینیوم (TEAL) بعنوان فعال کننده هستند.

تصاویر TEM نشان دهنده توزیع مناسب و مؤثر نانوذرات سیلیکا در ماتریس پلی اتیلن هستند.

همچنین حضور نانوذرات سیلیکا درون زمینه پلیمر با آزمون FT-IR تایید شد و خواص حرارتی نانوکامپوزیت تولیدی توسط آزمون های TGA و DSC بررسی گردید.

نتایج این تست ها نشان دهنده کاهش کریستالینیته، عدم تغییر دمای ذوب و دمای کریستالیزاسیون و هم چنین بهبود خوب پایداری حرارتی نمونه ها با افزایش مقدار کمی از نانوذرات سیلیکا است.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار