کردهای سوریه دیروز دوشنبه در مرکز پایتخت فرانسه دفتر نمایندگی افتتاح کردند.

افتتاح دفتر نمایندگی کردهای سوریه در قلب پاریسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کردهای سوریه که مارس گذشته به طور یکجانبه تشکیل یک منطقه فدرال را در شمال این کشور اعلام کردند، روز دوشنبه در قلب پاریس دفتر نمایندگی باز کردند.

خالد عیسی، نماینده حزب اتحادیه دموکراتیک در فرانسه، در مراسم گشایش "دفتر نمایندگی "روژاوا" (نامی که به کردستان سوری اطلاق می شود،) گشایش این دفتر را در مرکز پاریس یک اقدام نمادین قوی برای کردهای سوریه توصیف کرد.

 یک تاجر فرانسوی به نام برونو لودو ساختمان این نمایندگی را در اختیار کردهای سوریه قرار داده است.

تعدادی از شخصیت های شناخته شده از قبیل حامیان آرمان کردها مثل برنار کوشنر، وزیر امور خارجه پیشین فرانسه، و همچنین برنار آنری لوی، فیلسوف فرانسوی، که به تازگی فیلمی درباره پیشمرگه های کرد ساخته است، در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی کردهای سوریه در پاریس حضور داشتند. دولت فرانسه دفتر نمایندگی کردها در پاریس را به رسمیت نشناخته است.

سینام محمد، نماینده حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه، اعلام کرد:" اولویت ما مبارزه با تروریسم ، شکست دادن تروریست ها و ایجاد ثبات در سوریه است. " خالد عیسی نیز تاکید کرد:" اگر ما از روند مذاکرات درباره آینده سوریه کنار گذاشته شویم، هیچ راه حلی برای برقراری صلح و ثبات پایدار در سوریه امکان پذیر نخواهد بود."

مسئولان وزارت امور خارجه فرانسه اخیرا در پاسخ به سوالی درباره کردهای سوریه پیش از این در مسکو نیز دفتر نمایندگی افتتاح کرده بودند هر چند مقامات مسکو هم به این نمایندگی وضع دیپلماتیک نداده اند. این حزب کرد سوریه دفاتر مشابهی نیز در استکهلم و برلین گشوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار