ایجاد رشته‌های کارآفرینی در دانشگاه جامع طبق برنامه افق 1404

عضو سازمان ایسسکو و مشاور دانشگاه علمی کاربردی گفت: تحولات نظام کاربینی در جهت بالارفتن سطح کیفی و کمی این دانشگاه مطابق برنامه‌های افق 1404 است.

علی صدری  عضو سازمان ایسسکو و مشاور دانشگاه علمی کاربردی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به سند تدوینی این دانشگاه اظهار داشت: این سند یک مبانی نظری و اسناد بالا دستی را نشان می‌دهد و در قالب آن موسسات حوزه آموزشی به شرکت بین المللی ILO  می‌پیوندند.

وی ادامه داد: ما در بررسی نظام‌های آموزشی کشورهایی چون هند و مالزی برای رفع چالش های دانشگاه به راهبرد های خوبی رسیدیم تا با گذر از مشکلات آموزشی راهکارهای‌مان عملیاتی شود و در این راه قوانین جدید را به مراکز ابلاغ کرده‌ایم.

عضو سازمان ایسسکو و مشاور دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه هنر سازی و اجرای طرح‌های مهارت محور از جمله فعالیت‌های مهم این دانشگاه است، گفت: طرح هایی که سبب نوع آوری و تولید دانش مبتنی بر علم روز می شود تحت عنوان دستور العمل اجرایی برنامه راهبردی به واحد های استانی بخشنامه شده است.

صدری تاکید کرد: اولویت بندی برنامه های دانشگاه علمی کاربردی برای سال 95 تا افق 1404 است که در این برنامه 12 راهبرد ، 150 برنامه و 36 اهداف عملیاتی در دستور کار قرار گرفته و همه موارد ذکر شده در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و بالا رفتن سطح کیفی دانشگاه محسوب می شود.

وی یاد آور شد: ایجاد رشته‌های کار آفرینی یکی از بحث های جدی دانشگاه علمی کاربردی است و تحول در نظام کاربینی و تجمیع برنامه های کلان و صلاحیت های حرفه ای همچنین تحول در برنامه درسی و ایجاد تکنولوژی جدید از برنامه های پیش روی این دانشگاه در زمینه افزایش مهارت های عملی است.

صدری گفت: اگر ما دروس علوم پایه و زبان را به صورت حرفه ای دنبال و ارزیابی های مان مبتنی بر نظام تحول باشد باعث رشد علمی و ترقی دانشگاه علمی کاربردی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار