اهواز؛

آمادگی 69 مرکز خرید برای خرید گندم مازاد کشاورزان

با آغاز فصل برداشت گندم تاکنون بيش از 950 هزار تن گندم به صورت تضميني از کشاورزان استان خريداري شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مديرکل تعاون روستايي خوزستان گفت: 69 مركز خريد تضميني گندم وابسته به تعاون روستايي در سطح استان آمادگي کامل دارند که 100 درصد گندم مازاد بر نياز كشاورزان را به صورت تصميني خريداري و به انبارها و سيلوها انتقال دهند.

هرمز خواجوي افزود: در سال 95 نرخ خريد تضميني گندم از كشاورزان شامل گندم معمولي 12 هزار و 705 ريال و گندم دروم 13 هزار و 68 ريال اعلام شده است.

خواجوي، يكي از مشكلات خريد گندم در خوزستان را كوتاه بودن زمان برداشت گندم و حجم زياد گندم توليدي عنوان و تصريح کرد: تدابير لازم براي خريد و انتقال گندم در كوتاه‌ترين زمان ممكن انديشيده شده است.

وي بيان کرد: مراکز خريد تعاون روستايي ظرفيت خريداري بيش از يک ميليون تن گندم را دارند و پيش‌بيني مي‌شود بيش از يک ميليون تن گندم خريداري شود که شهرستان‌هاي اهواز، شوش، شوشتر، حميديه، دشت‌آزادگان و بهبهان عمده‌ترين مراكز توليد گندم در استان هستند.

خواجوي اظهار کرد: متولي خريد گندم از کشاورزان شرکت غله و بازرگاني وابسته به وزارت جهاد کشاورزي است و اتحاديه‌هاي تعاوني روستايي به عنوان مباشر خريد گندم فعاليت مي‌کنند.
مديرکل تعاون روستايي خوزستان خاطرنشان کرد: در سال زراعي گذشته 960 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از كشاورزان خوزستاني خريداري شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار