مخالفت فعالان زیست‌محیطی با عملیات اکتشاف شرکت بی‌پی در استرالیا

شرکت بی‌پی برای انجام عملیات اکتشاف نفت در خلیج بزرگ استرالیا با مخالفت فعالان زیست‌محیطی مواجه شده است.

مخالفت فعالان زیست‌محیطی با عملیات اکتشاف شرکت بی‌پی در استرالیا
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت اویل پرایس، به تازگی شرکت بی‌پی به موجب قوانین کشور استرالیا ملزم شده است در برنامه‌های اکتشاف نفت در منطقه خلیج بزرگ استرالیا تجدید نظر کند.

این خلیج از ذخایر نفت کشف نشده بسیاری برخوردار است و در حال حاضر استخراج نفت از آب‌های عمیق آن با بهای فعلی، سود اندکی ایجاد می‌کند. اما اعتقاد بر آن است که بهای نفت در آینده وضع بهتری پیدا خواهد کرد. تاکنون بیش از یک میلیارد دلار در پروژه‌های اکتشاف نفت این منطقه از سوی شرکت‌های نفتی سرمایه‌گذاری شده است. عملیات اکتشاف نفت منطقه در حال حاضر مراحل ابتدایی را پشت سر می‌گذارد پیش‌بینی می‌شود مراحل استخراج آن از 5 تا 10 سال آینده آغاز شود.

نفت خلیج بزرگ استرالیا احتمالاً ارزشی برابر با ده‌ها میلیارد دلار خواهد داشت. این در حالی است که شرکت نفت و گاز بی‌پی قصد دارد صدها میلیون دلار بابت عملیات اکتشاف نفت در این منطقه هزینه کند. این برنامه شرکت از سوی بسیاری از کارشناسان طرح موفقی محسوب می‌شود و در زمینه‌های امور مالیاتی، صادرات نفت و امنیت انرژی سود فراوانی را عاید استرالیا خواهد کرد.

با وجود منافع طرح استخراج و کوشش‌های فراوان شرکت جهت اجرایی کردن آن، فعالان زیست محیطی به شدت با اقدامات بی‌پی مخالفت کرده‌اند. آنان در این خصوص اظهار داشته‌اند: «انرژی خورشیدی تنها 1 درصد از کل انرژی تولیدی استرالیا را تشکیل می‌دهد و به واسطه موقعیت مناسب این کشور در جذب انرژی خورشید، لازم است اقدامات موثری برای جایگزینی سوخت‌های فسیلی صورت گیرد.»

انتظار می‌رود طرح استخراج نفت منطقه مورد حمایت دولتمردان کشور استرالیا قرار گیرد و با وجود مخالفت‌های فعالان زیست‌محیطی، این طرح در تابستان امسال اجرایی شود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار