معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم از اولویت‌های مد نظر در نقشه جامع علمی کشور خبر داد و گفت: ساماندهی تحصیلات تکمیلی در برنامه‌های راهبردی و اجرایی وزارت علوم قرار گرفته است.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت علوم در راستای اجرایی‌سازی نقشه جامع علمی کشور گفت: از جمله اولویت‌های مد نظر در نقشه جامع علمی کشور مباحثی همچون مرجعیت علمی، توسعه و ارتقای کیفیت دانش و فناوری، تقویت شرکت‌های دانش بنیان و توسعه پارک‌های علم و فناوری و ارتقای سطح و کیفیت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی است.

وی ساماندهی تحصیلات تکمیلی و زیرساخت‌ها را اولویت های دیگر گنجانده شده در برنامه‌های راهبردی و اجرایی وزارت علوم دانست و افزود: دیپلماسی علمی و ارتباطات بین‌المللی به عنوان یکی دیگر از محورهای نقشه جامع علمی کشور است.

احمدی بیان کرد: در این رابطه نقش دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری مشخص شده و دانشگاه‌ها می‌توانند با ارتباطات علمی با دانشگاه‌های خارجی هم در جهت تعامل و کسب دانش پیشرفته بکوشند هم ضمن بهره‌برداری از توانمندی‌ها و به فعلیت رساندن ظرفیت‌ها، توانمندی‌های خود را گسترش و انتقال دهند.

وی همچنین با اشاره به تدوین آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی در راستای نقشه جامع علمی کشور، اظهار داشت: این آیین‌نامه با امتیازبندی‌هایی که در آن پیش‌بینی شده، راهی برای مرتبط کردن استادان با نیازهای داخلی را مورد توجه قرار داده و درباره نحوه همکاری با مجلات بین‌المللی و دستگاه‌های بین‌المللی نیز در آنها مشخص شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.