کرمانشاه ؛

اصناف کرمانشاه آموزش می بینند

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمانشاه گفت:اصناف کرمانشاه با اولویت اصناف زباله ساز تحت آموزش مدیریت و تفکیک پسماند از مبدأ قرار می گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛ موسوی اجاق  بابیان اینکه این طرح درراستای اجرای سیاست های حفاظت از محیط زیست و افزايش فرهنگ کاهش تولید زباله است افزود:50 صنف شناسایی شده در شهر کرمانشاه تحت پوشش طرح آموزش مدیریت و تفکیک پسماند از مبدأ قرار خواهند گرفت .

وی آموزش و فرهنگ سازی به مردم را امری مهم در حوزه مدیریت پسماند دانست و گفت: مدیریت جامع و کامل در حوزه پسماندها و بازیافت زباله می تواند در توسعه پایدار شهرها نقش کلیدی داشته باشد .

موسوی اجاق  ادامه داد: افزایش آگاهی شهروندان به تدریج باعث کاهش میزان تولید پسماند و صرفه جویی در مصرف منابع شده و از طرفی میزان تفکیک پسماندها در مبادی تولید افزایش خواهد یافت که این امر به نوبه خود باعث کاهش هزینه ها، از جمله حمل و نقل پسماندها، خواهد شد.

وی صنعت بازیافت را یکی از فرصت های ارزشمند در حوزه حفاظت از محیط زیست و ایجاد درآمد اقتصادی برشمرد و گفت:  توسعه بازیافت تاحد زیادی به حفظ منابع اولیه و کاهش فضای مورد نیاز به دفن پسماندها کمک می کند.


انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.