رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی لهستان:

ایران، اروپا را به مبارزه جدی و همه جانبه با معضل جهانی مواد مخدر فرا خواند

وزیر کشور گفت: ایران، اروپا را به مبارزه جدی و همه جانبه با معضل جهانی مواد مخدر فرا می‌خواند.

ایران، اروپا را به مبارزه جدی و همه جانبه با معضل جهانی مواد مخدر فرا خواندبه گزارش حوزه وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رحمانی فضلی وزیر کشور در پایان سفر خود به ورشو در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه لهستان،‌ پس از تشریح اقدامات برجسته جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر، خطاب به خبرنگاران رسانه های لهستانی گفت؛ " با تیتر درشت در رسانه های خود بنویسید ایران ، اروپا را به مبارزه جدی و همه جانبه با معضل جهانی مواد مخدر فرا خواند"

وی بیان داشت: علیرغم همه فداکاری هایی که نیروهای جمهوری اسلامی ایران در مقابله با قاچاق مواد مخدر و ممانعت از ترانزیت مواد مخدر به اروپا و دیگر کشورها و بویژه در مسیر کشورهای واقع در مسیر بالکان انجام می دهد، اما متاسفانه کشورهای موصوف هیچگونه همکاری و حمایت تجهیزاتی و حتی اطلاعاتی از ایران نداشته و ندارند.

وزیر کشور تصریح کرد: پس از برجام و پذیرش حق قانونی جمهوری اسلامی ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، مهمترین اولویت ایران، توسعه و گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری با جامعه جهانی است.

رحمانی فضلی اظهار داشت: امضای دو سند مهم ، آنهم در سطح موافقتنامه و در حوزه های امنیتی و اقتصادی، در سطح مقامات ذیربط دو کشور طی یکسال گذشته، نشان از عزم جدی رهبران ایران و لهستان، برای توسعه همکاری های همه جانبه دارد.

رحمانی فضلی وزیر کشور در ادامه برنامه های سفر دو روزه خود به ورشو همچنین صبح امروز از بزرگترین مرکز آموزش مبارزه با جرایم سازمان یافته این کشور بازدید کرد.

وی همچنین با حضور در" مرکز درمان و بازپروری معتادان ورشو" در جریان روند عملکرد این مرکز قرار گرفت.

دیدار با رئیس مجلس سنای لهستان، امضاء موافقتنامه امنیتی میان ایران و لهستان، دیدار با وزرای کشور،‌ امور دیجیتال و امور بین الملل نخست وزیری و نثار تاج گل به بنای یادبود تقدیر از ملت ایران در میزبانی از مهاجران لهستانی در جریان جنگ جهانی دوم از دیگر برنامه های دکتر رحمانی فضلی در این سفر دو روزه بود.

وزیر کشور همچنین در سفر به ورشو با ماریوش بلاشچاک همتای لهستانی خود دیدار و ضمن تاکید بر توسعه بیشتر همکاری و تحکیم پیوندهای دوستی و ابراز نگرانی از گسترش جرائم سازمان یافته و تهدیدهای ناشی از آن، موافقتنامه 9 ماده ای را به منظور مقابله موثر با این تهدیدها امضا کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار