کرمانشاه؛

چراغ راهنمایی تغذیه ،راهی موثر برای افزایش سلامت جامعه

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اجباری شدن نصب چراغ راهنمایی تغذیه بر روی محصولات غذایی تا پایان شهریور امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛دکتر امید عبدی  گفت: چراغ راهنمایی محصولات غذایی طرحی است که از سال گذشته در کشور شروع شده است و تاکنون بیش از 50 درصد محصولات غذایی کشور و نیز 60 تا 65 درصد محصولات غذایی استان این نشانگر تغذیه را نصب کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیماریهای غیرواگیر 80 درصد بیماری‌های جهان را تشکیل می‌دهند گفت: ریسک فاکتورهای این بیماری‌ها عمدتا دیابت، فشارخون، چربی و چاقی است که با کنترل آنها می‌توان پیشگیری مطلوبی از ابتلا به این بیماری‌ها داشت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در همین راستا در چراغ راهنمای تغذیه سه فاکتور نمک، شکر و چربی یا همان اسید ترانس لحاظ شده که فرد با توجه به رنگ چراغ راهنمایی تغذیه برای هر یک از این مواد می‌تواند متوجه میزان نمک، شکر و چربی محصولات غذایی شود و درصورت داشتن بیماری از مصرف محصولات با نمک، شکر و چربی بالا پرهیز کند.

عبدی به میزان مصرف بالای نمک، شکر و چربی در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه سرانه مصرف این مواد در کشور ما دو تا سه برابر میانگین جهانی است، به طوریکه میزان مصرف سالانه شکر در جهان پنج کیلوگرم و در کشور ما 30 کیلوگرم است و در زمینه نمک نیز دو برابر است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار