مهمانشهر تربت جام ،نمونه بارز مهمانوازی دولت ایران

مسئول دفتر سازمان کميساريان امور پناهندگان سازمان ملل در ايران گفت: در مهمانشهر در حقيقت نمونه ديگري از مهمانوازي و نمونه بارز از يک کار انسان دوستانه دولت ايران به پناهندگان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد; توشي کاوا اوجي در مراسم بهره برداري از بزرگترين توليدي البسه مهمانشهر تربت جام مهمانشهر با بیان اینکه تربت جام نمونه بارز مهمانوازي و انسان دولت ايران است افزود: براي دومين بار است که به ايران مي آيم و پس از 16 سال که مجددا آمدم انگيزه ام روحيه مهمانوازي، مهمان دوستي مردم ايران و همکاري خوبي که دولت ايران با سازمان کميساري عالي پناهندگان سازمان ملل دارد در آيند هم انگيزه برگشت من به ايران همين نمونه ها خواهد بود.

مديرکل اتباع خارجي خراسان رضوی هم در ادامه با اشاره به کمرنگ شدن کمک سازمان هاي بين المللي به پناه جويان افغانستاني و عراقي در ايران گفت: به دليل افزايش ناامني در اکثر دنيا و افزايش پناه جويان رسيدگي به پناهندگان در ايران توسط سازمان هاي بين المللي کم رنگ شده است.

اعجمي افزود: جمهوري اسلامي ايران براي معيشت پايدار پناهندگان تلاش مي کند و راه اندازي بزرگترين کارخانه توليدي البسه در مهمانشهر براي کمک به معيشت پناهندگان در اين مکان است.

وي گفت: جمهوري اسلامي ايران 36 سال است که پذيراي خيل عظيم پناهندگان از کشور هاي عراق و افغانستان مي باشد.

مديرکل اتباع خارجي خراسان رضوی افزود: بيش از 320 هزار نفر اتباع خارجي در خراسان رضوي سکونت دارد که فقط 150 هزار نفر از مهاجرين داراي کارت هستند.

اعجمي تصريح کرد: اداره کل اتباع خارجي به عنوان متولي سازماندهي مهاجرين با همکاري ساير دستگاههاي اجرايي کارآموزشي، بهداشت و درمان، معيشت، تحصيل و اشتغال گام هاي اساسي را برداشته است که براي اشتغال 45 هزار مهاجر مجوز اشتغال صادر شده است.

مدير کل اتباع خارجي خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تامين معشيت خانواده ها و اشتغال زايي آنان در اولويت کاري اداره کل اتباع خارجي است و کارخانه توليدي البسه با حمايت مادي سازمان ملل و تحصيلات صندوق اميد در مهمانشهر راه اندازي شد.

عجمي بيان داشت: کارخانه توليدي البسه مهمانشهر در مدت 60 روز راه اندازي شد که به کمک معيشت پايدار پناهندگان اين مرکز است و در آينده براي گسترش کارگاههاي توليدي تلاش خواهيم کرد و در اين کارگاه 200 نفر به طور مستقيم و غير مستقيم اشتغالزايي ايجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار