بندرعباس؛

برگزاری جشنواره روستایی «ژئوپارک و توسعه اقتصاد محلی» در قشم

جشنواره روستایی «ژئوپارک و توسعه اقتصاد محلی» در روستای زیرانگ جزیره قشم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ مدیر ژئوپارک قشم گفت: توسعه پایدار اقتصاد محلی و ارتقای معیشت مردم روستاها از مهمترین اهداف این همایش بود.
حمید رضا محسن پور افزود: این جشنواره به صورت متوالی با هدف ارتقای روحیه خودباوری و خلاقیت در جوامع محلی در قالب 6 کانون روستایی شامل: دو کانون روستایی شرق جزیره، دو کانون مرکزی و دو کانون ویژه روستاهای غرب جزیره، از هفته های آینده برگزار خواهد شد.
وی گفت: منافع حاصل از برنامه های جنبی این جشنواره ها همچون ارائه انواع نان و غذاهای محلی، بازی کودکان روستایی، آثار علمی و نقاشی کودکان صرف امور خیریه و درمان بیماران نیازمند روستایی می شود.
مدیر ژئوپارک قشم با تاکید بر اهمیت حوزه گردشگری روستایی برای کسب درآمدهای پایدار جوامع محلی افزود: مردم روستاهای جزیره قشم با مشارکت در این همایش ها و آشنایی با نقش اقتصادی اکوتوریسم و ژئوتوریسم می توانند سهمی از این بازار گسترده را نصیب خود کنند.
محسن پور گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان مسابقات طبخ نان و انواع غذاهای محلی و بازی های ویژه کودکان روستایی نیز با هدف افزایش انگیزه و روحیه رقابتی مردم روستاها با اهدای جوایز به برگزیدگان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار