ایستگاه پایانی نهمین قطار بهارستانی‌ها؛

از گلایه‌های افتخاری تا روزهای گذران مجلس

وکلای ملت چهار سال بر روی ریل پر و پیچ و خم بهارستان حرکت کردند و ایستگاه به ایستگاه این مسیر، از اخبار و حواشی لبریز بود.

از گلایه‌های افتخاری از هیئت رئیسه مجلس نهم تا گوش‌زد اسفنانی به نمایندگان منتخب مجلس دهمبه گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وکلای ملت چهار سال بر روی ریل پر و پیچ و خم بهارستان حرکت کردند و ایستگاه به ایستگاه این مسیر، از اخبار و حواشی لبریز بود.

برخی از مسافران در قطار برای شروع دوباره مسیر خواهند ماند و تعدادی از مسافران باید جای خود را به منتخبان تازه‌ نفسی بدهند که کوله‌بارشان را برای چهار سال خدمت بستند.

مجلس نهم در 4 سالی که گذشت نزدیک به697 طرح و لایحه را به خود دید که براساس آمار منتشر شده 69درصد آن طرح و 31درصد لایحه بوده است.در این میان مصوبه هایی که قانونی شد برای نمایندگان به یاد ماندنی تر شد و اما افسوس هایی هم بجا ماند از مصوبه هایی که به صحن علنی مجلس نرسیدند و حالا باید در صف انتظار بمانند تا مجلس دهمی ها کاری کنند. 

** از گلایه‌های افتخاری از هیئت رئیسه مجلس نهم تا گوش‌زد اسفنانی به نمایندگان منتخب مجلس دهم

لاله افتخاری نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره لوایح و طرح‌های تاثیر‌گذاری که به تصویب رسیده است، اظهار داشت: نزدیک به 200 مصوبه در حوزه زنان و خانواده به تصویب رسید که بسیاری از آنها به صورت احکام دائمی درآمد و همچنین با پیگیری شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس صندوق مشارکت‌های قرآنی هم به تصویب رسید.

وی درباره بحث دفاع از ایثارگران و بسته حمایتی از این قشر گفت: با قدم و همتی که در راه ایثارگران برداشتیم، توانستیم چتر حمایتی برای فرزندان و خانواده‌های شاهد، جانبازان و ایثارگران داشته باشیم که در این دوره به صورت قانون دائم به تصویب رسید.

نماینده مجلس نهم در ادامه از گلایه‌ خود به هیئت رئیسه و پیگیری‌هایی که به سرانجام نرسید اظهار داشت: از هیئت رئیسه گلایه‌مندم به دلیل اینکه طرح ثبت اختراع و علائم تجاری در این دوره به جایی نرسید این طرح نزدیک به سه سال با استفاده از پیشرفته‌ترین تجربیات دنیا آماده شد اما به دلیل غفلت باعث تاخیر و روی زمین ماندن این طرح شد.

افتخاری افزود: بی‌توجهی به نخبگان خسارت‌های فراوانی را در بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت ملی به جا خواهد گذاشت و عدم پیگیری فعالیت نخبگان از سوی مسئولین در نهایت منجر به فرار مغزها و ثبت اختراع نخبگان در خارج از کشور خواهد شد و کشورهای دیگر از نخبگان ملی ما بهره خواهند برد.

نماینده‌ای که دوازده سال در مجلس خدمت کرد درباره خداحافظی با کرسی بهارستان گفت: بعد از دوازده سال خدمت در مجلس شورای اسلامی به تدریس در دانشگاه خواهم پرداخت و به عنوان نماینده خانم در مجلس توصیه‌ای به بانوان دارم که بر روی صندلی سبز بهارستان تکیه می‌زنند، برنامه‌ریزی، استعداد و  توانایی خود را به کار گیرند و از خود مادی غافل باشند و به خدمت به نظام و مردم بپردازند.

**منتخبان مجلس دهم بدانند که آخرین روز حضورشان در مجلس می‌رسد

محمدعلی اسفنانی نماینده مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در همین‌باره اظهار داشت: نزدیک به 36 سال احکام مربوط به بودجه در مجلس تکرار می‌شد اما در مجلس نهم به طور دائم تصویب شد و از این دوره به بعد تصویب بودجه در مجلس راحت‌تر و زمان کمی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی از دیگر اقدامات به جا و موثر مجلس نهم گفت: تصویب برجام، قانون دادرسی کیفری، قانون مجازات اسلامی و قانون حمایت از خانواده از دیگر مصوباتی بودند که مجلس نهم به خوبی از عهده آنها برآمد.

اسفنانی از تاسف خود درباره برنامه ششم توسعه گفت: در کمیسیون تلفیق ساعت‌ها وقت صرف کردیم اما متاسفانه برنامه ششم در صحن علنی مجلس مطرح نشد و امیدوارم این بحث در مجلس دهم در اولویت کاری قرار گیرد.

نماینده مجلس نهم افزود: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان علیرغم پیگیری‌های فراوان پایش به مجلس نهم باز نشد و این یکی از مصوباتی است که در مجلس نهم جا ماند.

اسفنانی از گذرا بودن این دوران گفت: نمایندگان منتخب باید فرصت و لحظه‌ها را غنیمت شمارند و تمام هم و غم خود را جهت رفع مشکلات مردم بگذارند و بدانند چنین روزی خواهد رسید که آخرین حضورشان در مجلس شورای اسلامی است.

فاطمه علیخانی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار