سمنان؛

مسافربرهای شخصی و کمبود پارکینگ دو معضل بزرگ در حمل و نقل

هم اکنون یک هزار و 100 تاکسی و 120 دستگاه اتوبوس در شهر سمنان فعال است و کار جابجایی شهروندان را انجام می دهد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ شهردار سمنان فعالیت مسافربرهای شخصی و کمبود پارکینگ را دو معضل بزرگ در شهر سمنان عنوان کرد.
حسین موسوی در نشست تخصصی شالوده شهر، نمونه ها و نمادها که در دانشکده هنر سمنان برگزار شد گفت: سیاست کلی  شهرداری سمنان در حمل و نقل شهری تقویت سیستم حمل و نقل عمومی است.

وی افزود: هم اکنون یک هزار و 100 تاکسی و 120 دستگاه اتوبوس در شهر سمنان فعال است و کار جابجایی شهروندان را انجام می دهد.

وی مشکل اصلی تردد در شهر سمنان را در بافت قدیم شهر دانست و افزود: پارک کردن ماشین ها در حاشیه خیابان ها به دلیل کمبود پارکینگ و فعالیت مسافربرهای شخصی از معضلاتی است که نظم شهر را مختل کرده و باید برای انها برنامه ریزی شود و باید خیابان ها را آرام سازی کنیم.

وی از راه اندازی اداره ترافیک در شهرداری سمنان خبر داد و افزود: با راه اندازی این اداره و تعامل با راهنمایی و رانندگی استان و اصلاحات هندسی امیدواریم به زودی بخش زیادی از معضلات ترافیکی شهر برطرف شود.
شهردار سمنان در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص تراکم فروشی گفت: شهرداری سمنان هم اکنون درگیر ساخت و ساز نیست به طوری که در سال گذشته تنها 350 پروانه ساختمانی صادر شده است .

وی طرح جامع و تفضیلی را  نقشه راه شهرداری نامید و افزود: ما براساس این طرح ها حرکت می کنیم و نمی توانیم تراکم فروشی کنیم.
وی ایجاد پیست دوچرخه سواری در پارک سوکان، بازآفرینی میدان تیرانداز  و ایجاد زیر ساخت های لازم در پارک کوهستان برای تبدیل شدن به یک تفرجگاه شهری را از دیگر اقدامات در دست اجرای شهرداری برای ارتقاء سیما و منظر شهری بیان کرد.

نخستین نشست تخصصی شالوده شهر ، نمونه ها و نمادها امروز با حضور دکتر سید محسن حبیبی پدر شهرسازی ایران در دانشکده هنر دانشگاه سمنان برگزار شد و شهردار سمنان، مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان و طاهریان عضو شورای اسلامی شهر سمنان با شرکت در یک پنل تخصصی به سوالات دانشجویان رشته شهرسازی پاسخ دادند.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار