ساری،

یارانه میلیاردی برای شیر

100میلیارد ریال یارانه بلاعوض شیر به دامداران مازندران پارسال پرداخت شد.

یارانه میلیاردی برای شیر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: دامدارانی که شیر تولیدی را به کارخانجات لبنی استان تحویل دادند، مشمول دریافت یارانه شیر شدند.

علیرضا عطایی نژاد افزود: پرداخت یارانه شیر به دامداران با هدف حمایت مستقیم دولت از تولید کنندگان و در پی اجرایی نشدن مصوبه سال 93 مبنی بر خرید هرکیلوگرم شیر به قیمت 14 هزار و 440 ریال از آنان اجرایی شد.

وی گفت: برای 12 هزار دامدار استان که پارسال شیر تولیدی را به کارخانه ها تحویل دادند، پرونده پرداخت یارانه تشکیل شد .

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: به دلیل کثرت واحدهای دامداری کوچک و صنعتی و جلوگیری از اشتباه احتمالی دو بار برای هر نفر پرونده تشکیل شد که این کار بخش عمده ای از وقت کارکنان معاونت امور دام را گرفته است.

عطایی نژاد با بیان اینکه 90 درصد واحدهای دامداری مازندران کوچک و سنتی هستند، گفت: فقط 5 هزار واحد دامداری کوچک و سنتی استان پروانه دامداری دارند ، اما یارانه شیر به همه دامدارانی که شیر را تحویل کارخانجات لبنی دادند ، تعلق گرفت.

وی تعداد دامداری های صنعتی مازندران را 500 واحد با بیش از 15 هزار راس دام اعلام کرد و افزود: 450 تن شیر روزانه تحویل 18 کارخانه لبنی فعال در استان می شود که 110 تا 120تن آن را دامداری های صنعتی و بقیه را دامداران کوچک و سنتی تامین می کنند.

به گفته وی؛ بر اساس آمارهای رسمی در حال حاضر از 35 کارخانه لبنیات مازندران ، 18 واحد فعال است و روزانه ظرفیت پذیرش سه هزار و 850 تن شیر را دارند.

مازندران با تولید 700 هزار تن شیر خام در سال، رتبه دوم کشور را دارد و 70 درصد این میزان شیر در واحدهای سنتی و در روستاها تولید می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.