12 میلیون دلار از سوئیفت غارت شده!

در حمله سایبری اخیر به سوئیفت، هکرها حدود 12 میلیون دلار را از بانک های اکوادر دزدیدند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در اوایل هفته اخیر بود که خبر هک شدن سوئیفت اعلام شد، دراین حمله سایبری ، هکر ها به بانک های کشور اکوادر حمله کرده و 12 میلیون دلار را به سرقت بردند.

12 میلیون دلار از سوئیفت غارت شد.

به گزارشی که رویترز اعلام کرده است ظاهرا این سارقین 9 میلیون دلار از این مبلغ را به 23 بانک در هنک گنک و سه میلیون دلار را به دبی و دیگر نقاط جهان منتقل کرده اند. هکرها سپس پول ها را بین حساب های تجاری ساختگی در بانک های هنک کنگ، تقسیم کردند. این سارقان از طرح پیچیده ای بر مبنای سیستم انتقال درخواست ها و اطلاعات مالی سوئیفت استفاده کردند که در آن با ایجاد درخواست های جعلی به دنبال پیدا کردن کانالی برای ساخت حساب تقلبی بوده و پس از ساخت پول را به آنها منتقل می کردند. در این نوع حمله سایبری  با دسترسی به اطلاعات حساب کارمندان بانک های متصل به سوئیفت درخواست انتقال وجه را برای خروج پول از کشور مبدا به مقصد انجام می دادند. دلیل این دسترسی به سبب عدم وجود دیوار آتش امنیتی مناسب برای بانک های متصل به سوئیفت عنوان شده است.
بانک های آمریکایی به دنبال راهی برای امنیت بیشتر در انتقال پول بر  بستر سوئیفت هستند.

12 میلیون دلار از سوئیفت غارت شد.

البته سوئیفت خبر از کار بر روی طرح پیشرفته ارتقای امنیتی خود موسوم به طرح پنج نقطه برای جلوگیری از حوادث مشابه در آینده داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.