امام جمعه موقت مشهد:

اولویت درجه یک مردم حل مشکلات معیشتی است/تلاش افراد انقلابی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی

امام جمعه موقت مشهد گفت: انقلابی کسی است که برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تلاش کند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، حجت‌الاسلام محمد باقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد، ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، در ابتدای سخنان خود با ابراز خرسندی از انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری، گفت: امیدوارم مجلس خبرگان با جایگاهی که دارد در کنار حرکت انقلابی خود به وظایفش عمل کند.

وی ادامه داد: جهاد اکبر، جهاد اصغر و جهاد کبیر سه نوع از جهاد است که همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اهمیت توجه به موضوع جهاد، عنوان کرد: انسان اگر بخواهد با خود جهاد کند بسیار سخت است چراکه مقابله با گرایش‌های فردی و هوای نفس بسیار دشوار خواهد بود. ما اگر در این جهاد موفق نشدیم آنگاه در جهادهای اصغر و اکبر هم یا وارد نمی‌شویم و یا شکست خواهیم خورد.

وی با اشاره به سربازان اسلام و سخنان پیامبر اسلام درباره ی جهاد، گفت: پیامبر اسلام به سربازان خود از جهاد اصغر سخن گفته و از جهاد اکبر به مبارزه با نفس یاد کرده است.

حجت الاسلام فرزانه ادامه داد:  شیطان و نفس هردو انسان را از مسیر خارج می کنند. اما شیطان مثل گرگ است؛ اگر از ۴طرف حمله کند و چوپان و سگ مقابله کنند، دیگر برنمی گردد و نفس مثل پلنگ؛ یا می کشد یا کشته می شود و باید به آن توجه کرد.

اگر ما در جهاد با نفس موفق نشدیم، در جهاد اکبر و اصغر یا شرکت نمی کنیم یا اگر شرکت کردیم، موفق نمی شویم. انسان هایی  که به نفس خود مسلط نیستند، یا وارد جهاد اکبر و اصغر نمی شوند و یا اگر وارد شوند می بازند.

فرزانه عنوان کرد: ملت ایران چندین دهه است که با آمریکا مقابله کرده است. آمریکایی که در شکل‌های گوناگون فرهنگی و اقتصادی و با قرار دادن مزدوران خود همچون آل سعود در منطقه به مردم و کشور ما فشار می‌آورد.

وی تصریح کرد: آمریکا می‌خواهد که ملت ایران تسلیم شود اما مردم ما ایستادند و این یعنی جهاد کبیر. این آن جهادی است که قرآن می‌فرماید از مستکبرین و کافرین اطاعت نکنید.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به رمز پیروزی جبهه حق، تاکید کرد: در مبارزه با دشمن این جهاد است که حرف آخر را می زند.

اولویت درجه یک مردم حل مشکلات معیشتی است
فرزانه با اشاره به اینکه دشمن در عرصه جهاد یا به دست ما می‌شکند و یا به عذاب الهی دچار خواهد شد، تصریح کرد: مسئله درجه یک امروز ملت ایران حل مشکلات اقتصادی است. به این مساله باید مثل یک زلزله با ریشتر بالا نگاه کرد. زلزله‌ای اقتصادی که کشتار به بار می‌آورد، مجروح می‌کند و مقامت را می‌شکند. اما از آن طرف نیز عده‌ای می‌آیند و فقط سخنرانی می‌کنند.

وی، خطاب به مسئولان تاکید کرد: فرد انقلابی کسی است که مردم احساس کنند با تمام وجود در تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کند. 
مسئولین باید بدانند مردم خود تحلیل می‌کنند و آگاه هستند و این آنها هستند که اشتباه می‌کنند. آن‌هایی که مبتلا به تجمل گرایی هستند و فقط می‌خواهند کرسی‌های بیشتر دولت و مجلس را در اختیار بگیرند. کسانی که برای حل مشکل مردم به یک مشت دیوانه وحشی و مزدور در اروپا و ... چشم طمع بسته‌اند.

امام جمعه موقت مشهد در پایان ابراز امیدواری کرد: مردم با تحقق اقتصاد مقاومتی از هر روزی رساتر و قوی‌تر شعار «مرگ بر آمریکا» را سر خواهند داد.
انتهای پیام//




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.