مسجد پایگاهی محکم برای حمایت از فرهنگ و تمدن است

بازیگر سینما و تلویزیون مسجد را بهترین مکان برای مقابله با بی‌اخلاقی و ناهنجاری‌ها و زمینه‌ساز نهادینه‌شدن ارزش‌های انسانی دانست.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پردیس افکاری؛ بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با ستاد خبری دهه تکریم و غبارروبی مسجاد با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ مسجد در جامعه، گفت: هر اقدامی در راستای نهادینه‌شدن اخلاق‌ در جامعه صورت پذیرد، درخور تقدیر است. 

وی با بیان اینکه اخلاق‌مداری در همه جوامع بشری مورد احترام است، افزود: هر چه انسان از خداوند دورتر شود، بیشتر به سمت بی‌اخلاقی و ناهنجارهای پیش می‌رود. چنین انسانی، هویت و ارزش‌های خود را از دست می‌دهد و در مناسبات خود نمی‌تواند موازین اخلاقی را رعایت کند. 

افکاری ادامه داد: مسجد پایگاهی برای حمایت از فرهنگ و تمدن است. مکانی است برای مقابله با هجمه‌ها و بی‌اخلاقی‌ها؛ به همین دلیل جذب مردم و خاصه جوان‌ها به این مکان مقدس امری ضروری است. 

این بازیگر سینما و تلویزیون اضافه کرد: عوامل بسیاری در جذب و نگه‌داشت جوان در مسجد تاثیرگذار است که در بین آنها هیچ عاملی اثرگذارتر از اخلاق‌خوش متولیان و مسؤلان نیست. 

وی  بیان داشت: علاوه بر طراحی برنامه‌های با کیفیت فرهنگی می‌توان کارگاه‌های هنری مانند نقاشی، مجسمه‌سازی و حتی بازیگری در مسجد راه‌اندازی کرد البته ناگفته نماند این قبیل فعالیت‌ها زمانی اثرگذار است که تداوم داشته باشد. در گذشته نه‌چندان دور نیز همین امور در مساجد وجود داشت. 

وی اضافه کرد: شاید عده‌ای در فکر و اندیشه جشنواره‌های سینمایی باشند اما هنرمندانی هستند که فارغ از این مسائل، به حضور در مسجد و فعالیت‌ در این عرصه علاقمند باشند. هنرمندانی که حاضرند در این راه نمایشنامه بنویسند، فیلم‌ بسازند و بازی کنند. 

افکاری به لزوم حضور مسجد در محلات و شهرها اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از این مسجد جایگاهی رفیع و انکارناشدنی در محله داشت و مسؤلان مسجد ریش‌سفید و معتمد محل بودند و حتی بسیاری از مشکلات خانوادگی افراد با تکیه بر همین اصول حاکم رفع می‌شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان گفت: امروزه در هر محله‌ای که در آن مسجد وجود دارد، هنجارهای اخلاقی و پایبندی به ارزش‌های انسانی مثل کمک به هم‌نوع، احترام به بزرگتر و رعایت آداب اخلاق اجتماعی بیشتر به چشم می‌خورد و حریم شخصی انسان‌ها بیشتر مورد احترام قرار می‌گیرد. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار