ساری؛

جشنواره ملی گل گاوزبان در شهرعروس ایران

سومین جشنواره ملی گل گاوزبان رامسر در پایتخت گل گاوزبان ایران، روستای جنت‌رودبار آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرماندار رامسر در جشنواره ملی گل گاوزبان روستای جنت‌رودبار با اشاره به اینکه جنت‌رودبار به عنوان پایلوت بوم‌گردی شناخته شده است گفت: با ظرفیت‌های موجود در زمینه گردشگری، کشاورزی و به ویژه آیین‌های بومی و محلی که به عنوان میراث معنوی مردم است می توان علاوه بر تعاملات فرهنگی زمینه‌های رشد اقتصادی منطقه نیز فراهم می‌کند.

سروری با بیان اینکه تولید گیاهان دارویی یکی از شاخصه‌های گردشگری سلامت است، افزود : با توجه به خواص بی‌شمار گیاه گل گاوزبان هنوز نتوانستیم آن را به صورت علمی، پزشکی و سلامت به مردم کشور و جهان معرفی کنیم.

وی هدف از برگزاری جشنواره را کمک به توسعه اقتصادی و به چرخه درآمدن اقتصاد روستاییان با محوریت داروی گیاهی گل گاوزبان دانست و افزود: که با این کار گام بزرگی برای توسعه اقتصادی و عملی کردن شعار سال صورت گرفت.

فرماندار رامسر با اشاره به اینکه پارسال از گل گاوزبان به صورت دم‌نوش استفاده می‌شد، افزود: با برگزاری جشنواره و اطلاع‌رسانی‌ها اکنون به صورت مربا و ترشی استفاده می‌شود.

130 هکتار مزارع جنت رود بار به کشت گل گاوزبان اختصاص دارد و سالانه حدود 30 تا 40 تن گل گاوزبان از مزارع این دهستان برداشت می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.