مهاباد؛

حضور هنرمندان مهابادی در نمایشگاه ملی صنایع دستی

هنرمندان شهرستان مهاباددر بیست و ششمین نمایشگاه ملی وپنجمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تهران حضوریافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ؛ رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری مهابادگفت:بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و دعوت از هنرمندان صنایع دستی در این نمایشگاه ، تعاونی صنایع دستی گزیزه مهاباد برای حضور در این نمایشگاه انتخاب شد.

شهابی گفت:دراین راستا برای اولین باروباتاکیدمدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان آذربایجانغربی و برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی،50درصد ازهزینه های اجاره غرفه ها را این اداره کل ،تامین و پرداخت کرد.

شهابی اضافه کرد: هنرمندان مهابادی در این نمایشگاه آثار وصنایع دستی خودرادر زمینه انواع گلیم به نمایش گذاشته اند که بازدیدکنندگان از این نمایشگاه از این آثار به خوبی استقبال کرده اند.

وی گفت:استان آذربایجان غربی دراین نمایشگاه درقالب 17 غرفه حضور دارد که درآن هنرمندان صنایع دستی از شهرهای مهاباد، بوکان، تکاب،شاهین دژ و ارومیه در فضایی به مساحت 135 متر مربع آثار خود را عرضه کرده اند.

شهابی افزود: در این نمایشگاه هنرمندان این استان در رشته های گلیم، بافتنی های سنتی، منبت و معرق چوب، شیشه حرارتی، فرش، سراجی سنتی، ریزه کاری، مینا کاری، مینیاتور، رودوزی های سنتی و سفال برای معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی خود اقدام کرده اند.

بیست و ششمین دوره نمایشگاه ملی و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تهران از پنجم خرداد در مصلای امام خمینی تهران با شعار، صنایع دستی آئینه تمام نمای اقتصاد مقاومتی آغاز به کار کرده و تا دهم خرداد امسال ادامه خواهد داشت.

شهرستان مهاباد یکی از مهمترین قطب های صنایع دستی آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.