اصفهان؛

جشنواره توت در علویجه

شهر تاریخی علویجه میزبان جشنواره توت در بزرگ‌ترین توتستان کشور بود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر علویجه گفت: تمرکز اصلی مدیریت شهری در علویجه، ایجاد رونق از محل توسعه گردشگری است و به همین منظور دومین جشنواره توت با حضور هنرمندان استانی و اطلاع‌رسانی جامع برگزار شده است.

پروانه زمانی افزود: هم‌اکنون می‌توان ادعا کرد که شهر علویجه در مسیر توسعه قرار گرفته و تلاش شده در این مسیر، از ظرفیت‌های گردشگری شهر بیشترین استفاده شود.

وی این شهر را قطب کشاورزی شهرستان نجف‌آباد ارزیابی کرد و ادامه داد: در حوزه صنعت 200 بنگاه اقتصادی در شهرک صنعتی علویجه در حال فعالیت هستند و در بخش مسکن، در سال گذشته 700 واحد مسکونی در شهر ساخته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر علویجهدر ادامه، وجود منابع طبیعی بکر، تفرجگاه‌های طبیعی، پارک طبیعی، امامزاده شاه شمس‌الدین محمد (ع) کاروانسرای عباسی، قلعه تاریخی، قنات‌های نادری، توتستان 12 هزار درختی، بافت تاریخی و موزه مردم‌شناسی را از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر عنوان کرد و در خاتمه گفت: علویجه بیشترین تعداد آثار ثبتی در حوزه شهرستان نجف‌آباد را به خود اختصاص داده و از همین‌رو نیازمند توجه بیشتر از سوی میراث فرهنگی و سرمایه‌گذاران این حوزه است.



انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۴ تير ۱۳۹۵
باعرض سلام .خیلی جشن خوبی بود ویک خاطره خوب از شهر علویجه به جاماند برام .ویکی از بزرگترین توتستان هایی بود که دیده بودم ممنون ازمردم این شهر زیبا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
جشنواره توت فرنگی نبوده که توت بوده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۵
من درجشنواره زیبا وبیادماندنی توت علویجه شرکت داشتم ابتکار وخلاقیت شهرداروشورای شهروکارکنان شهرداری وسایردست اندر کاران برنامه بخصوص مجریان و هنرمندان خوش ذوق مرکزاصفهان قابل ستایش بود انشاله سال اینده شاهدبرنامه جامع ترو جالب تری خواهیم بود