کرمانشاه؛

پیش بینی تولید 1600 تن دانه روغنی کلزا در شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان كرمانشاه گفت:پیش بینی می شود امسال بیش از 1600 تن دانه روغنی کلزا در این شهرستان توليد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه ؛نوربخش حاتمی  گفت: در سال زراعی جاری حدود 470 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان كرمانشاه به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافته است .

وی با اشاره به اينكه عملکرد کلزای شهرستان کرمانشاه به طور میانگین در حدود 3 ونيم تن در هکتار است خاطرنشان کرد: تمام مزارع کلزا اين شهرستان به صورت مکانیزه کامل کشت می شود،

وی تصریح کرد: ‌برداشت کلزاشهرستان کرمانشاه از دهه آخر خرداد ماه آغاز و به مدت حداکثر15 روزادامه می یابد و کار برداشت غلات نیز در کلیه مزارع از اوایل تیرماه آغاز و تا آواخر مرداد ماه به طول می انجامد .

حاتمی گفت:‌ برداشت بموقع مزارع کلزا و استفاده از زمین زیر کشت کلزا برای کشت دوم و داشتن بهترین تناوب با غلات در کاهش علفهای هرز ، آفات و بیماریها و پایداری تولید از مهمترین مزایای کشت این محصول است .

حاتمي افزود: با توجه به بارندگی های به موقع، کشاورزان منطقه رغبت بیشتری برای کشت کلزا داشته و پیش بینی می شود برداشت این محصول در شهرستان افزایش قابل توجهی داشته باشد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان كرمانشاه خاطرنشان کرد: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در دهستان هاي اين شهرستان تشکیل شده و تمهیدات لازم برای فصل برداشت اندیشیده شده است.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، تولید ، کلزا ، روغنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.