یزد؛

در حاشیه نماز جمعه دهستان نیر

درحاشیه نمازجمعه دیروز 7 خرداد، مردم دهستان زردین به حفر بی رویه چاههای عمیق وکمبود آب آشامیدنی اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مردم دهستان زردین در حاشیه نماز جمعه دیروز 7 خرداد در اعتراض به حفر بی رویه چاههای عمیق وکمبود آب آشامیدنی اعتراض نامه ای را خطاب به استاندار تنظیم کردند.
متن این اعتراض نامه به شرح زیر است:

انت المستعان و الیک المشتکی
جناب آقای میر محمدی استاندارمحترم  یزد
سلام علیکم

با سلام و درود  به روان پاک شهدا و امام شهدا و با تقدیر از زحمات دولت تدبیر و امید در دهستان زردین به استحضار حضرتعالی میرساند دهستان زردین با دارا بودن حدود 4 هزار نفر جمعیت در 12 روستای دارای شورای اسلا می و دهیاری که 35 شهید تقدیم انقلاب کرده یکی از بزرگترین دهستان های استان یزد می باشد .

که محل درآمد و معاش مردم کشاورزی و دامپروری است و دارای 100 رشته قنات آب کشاورزی که جریان آب زندگی مردم را تامین می نمود که متاسفانه به واسته خشکسالی های اخیر و صدور بی رویه و غیر اصولی پروانه های چاه های عمیق در زیر دست روستا های زردین توسط شرکت آ ب منطقه ای استان یزد و شرکت های آب و فاضلا ب روستایی و شهری استان تقریبا تمامی قنوات خشک گردیده و یا به شدت دچار کاهش آبدهی و در حال خشک شدن است .

از سوی دیگر انتقال آب به بخش گاریزات و شهر نیر در سالیان گذشته انجام شده است .
اما مردم مظلوم دهستان زردین روزانه بیش از یک ساعت از  آب شرب برخوردار نیستند ضمن تاکید بر حق مردم شهر نیر و دهستان های سخوید و بناد کوک مبنی بر داشتن آب شرب سالم و کافی از حضرتعالی استدعا داریم دستور فرمایید آبادانی یک منطقه را با نابودی یک منطقه دیگر رقم نزنید.

 ما اهالی و ساکنان دهستان زردین در اعتراض به سخنان امام جمعه محترم شهر نیر در خصوص به صف نمودن مردم برای انتقال آب زردین به شهر نیر و دهستان سخوید از مقامات دولت تدبیر و امید تقاضا داریم تا با کلید تدبیر تامین آب شهر نیر و دهستان های سخوید و بنادکوک را از منابع آبی موجود در همان مناطق تامین نمایید و جلوی نابودی زندگی در دهستان زردین را بگیرید .

بدیهی است در صورت عدم توجه به خواست مردم در دهستان زردین از ظرفیت های مردمی برای جلوگیری از انتقال آب استفاده خواهیم کرد.
در حاشیه نماز جمعه دهستان نیر
انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار