لرستان؛

فعالیت 400 پایگاه اوقات فراغت درلرستان

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از آمادگی 400 پایگاه اوقات فراغت با شعار تابستان امسال هردانش آموز یک مهارت خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کریمی فر گفت: برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت دانش آموزان دورانی اثر گذار و نقطه عطفی در شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان ایجاد می کند.

وی افزود:در سال گذشته تعداد 42هزار و 601 دانش آموز از برنامه های اوقات فراغت تابستان استفاده کردند که پیش بینی می شود امسال این آمار از مرز 50هزار دانش آموز عبور کند .

کریمی فر گفت : در این پایگاهها فعالیتهای مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی، ورزشی، مهارت آموزی و اجتماعی انجام خواهد شد و تلاش می شود تا هر دانش آموز در فصل تابستان حداقل یک مهارت را کسب کند.

وی در ادامه اوقات فراغت را تضمین کننده سلامت و بهداشت روانی دانش آموزان برشمرد و افزود: اشتغال بی وقفه فکری و عملی ضمن خستگی جسمی و ذهنی دانش آموزان ، نشاط و سرزندگی را کم می کند.

کریمی فر گفت: در این شرایط برخورداری از یک برنامه جامع برای ساماندهی و گذران مطلوب اوقات فراغت ، اولین و مهم ترین گام در پیشگیری از آسیب های ذهنی و حفظ بهداشت روانی است.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان افزود: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و برنامه ریزی صحیح، اصولی و هدفمند برای هدایت رفتاری و شکوفا کردن استعدادهای خدادادی آنان از مهم ترین ارکان فلسفه وجودی نظام تعلیم و تربیت است .

گفتنی است در حال حاضر 320 هزار دانش آموز در چهار هزار و 207 آموزشگاه در 25 منطقه شهرستان این استان مشغول تحصیل هستند .

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار