مهاباد؛

اختصاص جایزه توسعه اقتصاد شهری ایران به مهاباد

در نخستین همایش بین المللی اقتصاد شهری کشور ، شهر مهاباد جایزه ی " شهر پیشرو در توسعه اقتصاد شهری " را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، شهردار مهاباد گفت : این همایش با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی و با هدف تبادل نظر در این حوزه با حضور جمعی از صاحبنظران حوزه اقتصاد و میهمانانی از 15 کشور جهان و مدیران برتر محلات و شهرداری های برتر کشور در تهران برگزار شد.

کردستانی افزود:در مراسم اختتامیه این همایش که هفته گذشته در سالن همایش ساختمان مرکزی بانک شهر در تهران برگزار شد،جایزه اقتصاد شهری به عنوان شهر پیشرو به شهرداری مهاباد اعطاء شد.
وی عملکرد مناسب شهرداری مهاباد در یکسال گذشته در حوزه های مختلف شهری را از جمله علل انتخاب مهاباد برای دریافت این جایزه عنوان کرد.

کردستانی ، اقتصاد شهر هوشمند ، اقتصاد گردشگری شهری ، اقتصاد زیرساخت های شهری ، فرهنگ اقتصادی شهر و آموزش شهروندی ، معضلات شهری ، محیط زیست و آلودگی هوا ، مدیریت توسعه سرمایه های انسانی و اقتصاد شهری را جزو مباحث و محورهای مورد بررسی در نخستین همایش بین المللی اقتصاد شهری عنوان کرد.

وی اضافه کرد:دراین همایش همچنین در خصوص نظام های بانکداری ، بانکداری اجتماعی و اقتصاد شهری، الگوسازی اقتصاد مقاومتی در شهرها و پدافند غیرعامل شهری، قیمت گذاری خدمات شهری، تأمین مالی و درآمدهای شهری و مدیریت خدمات شهری، سازمان های مدیریت شهری و بخش خصوصی نیز بحث و تبادل نظر شد.

شهردار مهاباد، نشست های تخصصی با موضوع بانکداری و تامین مالی شهری، اقتصاد مقاومتی و پدافند غیرعامل شهری، زیرساخت های شهری و شهر هوشمند، سرمایه های انسانی و فرهنگ شهری، معضلات شهری و شهروندی و سازمان های مدیریت شهری را از دیگر بخش های این همایش عنوان کرد.

وی گفت: در این همایش از پژوهشگران داخلی و خارجی حوزه اقتصاد شهری و انجمن های علمی برتر در زمینه اقتصاد شهری و مدیران و نهادهای برتر در حوزه های مدیریت شهری نیز تجلیل شد.

شهر کردنشین مهاباد که در جنوب آذربایجان غربی واقع شده ، با داشتن جاذبه های متعدد گردشگری ، آب و هوا و طبیعت منحصر به فرد بکر و زیبا ، موقعیت خاص جغرافیایی و زیبایی های طبیعی هر سال پذیرای شمار زیادی از گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

وجود ده ها اثر تاریخی ، باستانی و گردشگری ، تالابها و سایت پرنده نگری ، وجود انواع مراکز خرید، اماکن دیدنی و گردشگری و چشم اندازهای زیبا و مردمان مهربان و با فرهنگ، این شهر را در چند سال اخیر به یکی از قطب های مهم گردشگری در غرب کشور تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.