مهاباد؛

اضطراب و دلهره ناشی از امتحانات ، گريبانگير دانش آموزان

مدتی است شبهاي امتحانات فرا رسيده و اضطراب و دلهره ناشی از آن گريبانگير دانش آموزان زیادی در كشور شده است.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، نسرین که دانش آموز مقطع دوم متوسطه یکی از مدارس مهاباد است ، امروز آزمون مهمی را پیش رو دارد.

وی که با فشار روانی و استرس جلسه امتحان دست و پنجه نرم می کند ، آن را مربوط به سن خاصی نمیداند و معتقد است در هر دوره ای از زندگی ، گذراندن امتحان می تواند باعث استرس شود.

البته اضطراب امتحان ، یک خود اشتغالی ذهنی است که فرد را عصبی و بیقرار میکند و تعداد دانش آموزانی هم که دچار هول و هراس قبل از امتحان میشوند ، کم نیستند.

کارشناس سنجش آموزش و پرورش مهاباد میگوید : مهمترین راهکار برای کنترل اضطراب ، آمادگی برای امتحان است چون اگر دانش آموز با برنامه ریزی و آمادگی در جلسه امتحان حضور پیدا کند ، دچار استرس و دلهره نمیشود.

یوسفی با بیان اینکه خوردن صبحانه قبل از امتحان هم بسیار مهم است افزود : باید این را هم دانست که داشتن اضطراب در پنج دقیقه ی اول حضور در جلسه امتحان ، امری طبیعی است و دانش آموز باید به خودش مسلط باشد

کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی و معاون آموزش متوسطه شهرستان مهاباد نیز میگوید : نقش والدین در کنترل اضطراب دانش آموزان اساسی و چشمگیر است.

حاجی افزود : برنامه ریزی برای مطالعه ، استراحت و خواب کافی و تغذیه مناسب از راهکارهای اساسی در کنترل اضطراب دانش آموزان و دانشجویان است و برای جلوگیری از استرس و دل مشغولی بهتر است هر درسی را در زمان خودش خواند و شبهای امتحان را فقط به مرور آنها اختصاص داد.

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.