اهواز؛

لزوم تلاش در راستای اجتماعی کردن پدیده اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت از برگزاری اولین جلسه مسئولین فنی کلینیک های ترک اعتیاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر نوذر درستان با بیان فراگیری و خانمان سوزی پدیده اعتیاد برای خانواده ها و به تبع آن برای کل جامعه و روند رو به رشد این پدیده شوم، گفت: امور مشارکتهای اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت علاوه بر جلب خیرین حوزه سلامت موظف است نیازها، مشکلات و چالش های حوزه سلامت را شناسایی و امور خیرین را به سمت این نیازها سوق دهد.

مشاور رئیس دانشگاه افزود: تامین نیازهای اساسی از جمله بهداشت و درمان برای همه وتحقق جامعه ایرانی برخوردار از سلامت، رفاه و تامین اجتماعی در سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایرانی، با عنایت به اولویت ها و نیازهای بهداشتی و درمانی کشور ما را بر آن داشت تا با نگاهی عمیق تر، سیاستگذاری و برنامه ریزی های گسترده تری به منظور هدایت اصولی کمک ها و مشارکت های مردمی، خیرین و سایر منابع مالی در دانشگاه تنظیم و اجرایی کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه اعتیاد یکی از آسیب های اجتماعی مطرح در جامعه امروز است، تصریح کرد: باید در راستای اجتماعی کردن پدیده مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر تلاش شود و با توجه به اینکه پروسه ترک و بعد از آن مقبولیت در جامعه روندی بسیار طولانی است  یک فرد معتاد علاوه بر نیاز به حمایت در تمام مدت درمان، پس از آن نیز جامعه باید بتواند او را به درون خود راه دهد و از او و خانواده‌اش حمایت کند.

درستان اظهار داشت: باید به نحوی در این خصوص برنامه‌ریزی و عمل شود تا اعتماد مردم نسبت به انجام کارهای خیر در حوزه مبارزه با پدیده اعتیاد جلب و تقویت شود.

گفتنی است در این جلسه، مسئولین فنی کلینیک های ترک اعتیاد، چالش ها و مشکلات پیش رو را عنوان و مشاور رئیس دانشگاه نیز همکاری همه جانبه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز را جهت کمک به پیشبرد اهداف ترسیم شده در حوزه های آنان اعلام نمود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.