قائم مقام وزیر علوم گفت :توسعه فعالیت بین‌المللی دانشگاه ها باید در اولویت اصلی کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم  که به مناسبت روز بین المللی شدن دانشگاه خوارزمی که ظهر امروز در تالار هفتده شهریور برگزار شد گفت :بین المللی شدن دانشگاه ها یک واقعیت از زندگی در عصر دانش جدید است که بین المللی شدن در راس سیاست های آموزشی عالی قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: خوشبختانه برنامه های دانشگاه خوارزمی در بحث بین المللی شدن به تصویب وزارت علوم هم رسیده که در صدد آن هستیم که بتوانیم با ایجاد مراکز زبان غیر فارسی برای دانشجویان غیر فارسی در دانشگاه بتوانیم تا حدودی مسیر بین المللی شدن را گذرانده باشیم.

قائم مقام وزیر علوم با اشاره به بین المللی کردن سایت دانشگاه افزود:زیر ساخت های بین المللی شدن سایت دانشگاه تکمیل شده و همچنین در دانشگاه برای اولین بار شورای عالی بین المللی شکل گرفته که یکی از کلیدی ترین آن جذب دانشجو خارجی است.

سالار آملی  در خصوص شاخص های بین المللی شدن دانشگاه گفت:136دانشجو خارجی از کشورهای مختلف جهان و 134استاد مدعو از کشورهای خارجی و 9پروژه مشترک با دانشگاه‌های خارجی داریم.

وی اضافه کرد :جهانی شدن قوانین مشترک جهانی را می طلبد، بین المللی شدن حداقل سرمایه اصلی یک کشور در بحث های سرمایه های اجتماعی،علمی و امنیتی و... از جنبه های اصلی است.

قائم مقام وزیر علوم افزود :بین المللی شدن دانشگاه ها یک قدرت نرم برای کشور است و بین المللی شدن یک راه بدون برگشت برای دانشگاه ها است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار