مهاباد؛

آماده بهره برداری شدن 268 طرح کشاورزی آذربایجان غربی در آستانه سفر رییس جمهور

همزمان با سفر رئیس جمهوری به آذربایجان غربی 268 طرح عمرانی ، اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی با 343 میلیارد ریال سرمایه گذاری آماده بهره برداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : با آغاز بهره برداری از این طرحها ، برای سه هزار و 253 نفر ایجاد اشتغالزایی شده و 618 خانوار نیز از فواید این طرحها بهره مند می شوند.

کریمزاده افزود : از این طرحها ، 255 مورد در بخش آب و خاک ، هشت طرح در بخش تولیدات دامی ، سه طرح در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و دو طرح در بخش تولیدات گیاهی به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت : طرحهای آماده بهره برداری در حوزه آب و خاک شامل اجرای آبیاری تحت فشار در سطح یکهزار و 771 هکتار و طرحهای تولیدات دامی شامل مرغداری گوشتی ، پروار بندی بره و گوساله ، گوساله پرواری است.

طرحهای صنایع کشاورزی هم شامل راه اندازی کارخانه خوراک دام و طیور ، سورتینگ و فرآوری آجیل و سیلوی 30 هزار تنی است.

گفتنی است ؛ رئیس جمهور فردا دوشنبه وارد آذربایجان غربی میشود و پس از استقبال مردمی ، در ورزشگاه تختی ارومیه در جمع مردم سخنرانی می کند.

دیدار با برگزیدگان استان در رشته های مختلف ، دیدار با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و حضور در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه های رئیس جمهور در اولین روز سفر به استان است.

رئیس جمهور همچنین در روز دوم سفر خود با حضور در محل مجتمع پتروشیمی مهاباد، ضمن افتتاح این طرح دستور افتتاح همزمان چندین طرح در نقاط مختلف استان و شهرستان ها را صادر خواهد کرد.

سخنرانی در جمع مردم مهاباد و شرکت در نشست خبری از دیگر برنامه های رئیس جمهور در روز دوم سفر به آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.