شیراز؛

زنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند

معاون اجتماعی فارس گفت: پوشش زن احترام گذاردن به جایگاه انسانی آنان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فریبا استواری با بیان اینكه حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و بویژه جوامع اسلامی مطرح است، اظهار كرد: همواره این دو واژه در کنار هم به کار برده می ‌شوند و در نگاه اول به نظر می‌آید هر دو به یک معنا باشند اما با جستجو در متون دینی و فرهنگنامه ‌ها به نکته قابل توجهی می ‌رسیم و آن تفاوت این دو واژه است.  
وی ادامه داد: حجاب امری ظاهری و در ارتباط با جسم است، اگر چه این پوشش برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی افراد است، ولی ظهور در نشئه مادی و طبیعی دارد، یعنی پوشش ظاهری افراد و بویژه زنان را حجاب می ‌گویند که مانع از نگاه نامحرم به آنان می‌شود.  
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس اضافه كرد: حفظ چشم، گوش، قلب و تمام اعضا و جوارح از هر گونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است؛ به تعبیری لطیف ‌تر حجاب ثمره عفاف است و عفاف ریشه حجاب.  
استواری تصریح كرد: برخی افراد ممکن است پوشش ظاهری داشته باشند ولی عفاف و طهارت باطنی را در خود ایجاد نکرده باشند، این گروه از پوشش، تنها پوسته ای و ظاهری بی ‌معنا دارند.
وی افزود: از سوی دیگر کسانی هستند که ادعای عفاف کرده و با تعابیری همچون؛ من قلب پاکی دارم، خدا با قلب ها کار دارد، آدم باید چشمش پاک باشد، انسان‌هایی چنین باید در قاموس اندیشه خود نکته ‌ای اساسی را بنگارند و آن این است که درون پاک، بیرونی پاک می ‌پروراند و هرگز قلب پاک موجب بارور شدن میوه ناپاکی به نام بدپوششی نخواهد شد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس بیان كرد: حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد و نه مال شوهر و نه ویژه برادر و فرزندانش است، همه اینها اگر رضایت بدهند، قرآن راضی نخواهد شد، چون حرمت زن و حیثیت زن به عنوان حق ‌الله مطرح است، لذا کسی حق ندارد بگوید من به نداشتن پوشش رضایت دادم.  
استواری اظهار كرد: پوشش عبارت است از یک نحوه احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن که نامحرمان او را از دید انسانی بنگرد چرا که زنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند و حرمت دارند.
وی گفت: با اندکی تدبر در آیات قرآن فلسفه پوشش را به گونه‌ای صریح می ‌بینیم و می‌ یابیم که احترام و حرمت زن، فلسفه حقیقی و یا یکی از فلسفه‌ های پوشش است و پوشش زن ثمره معرفت و شناخت حقیقی جایگاه او در هستی است.  
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در خصوص آثار اجتماعی پوشش گفت: پوشش زنان علاوه بر آثار شخصیتی، دارای آثار اجتماعی است،‌ جامعه‌ای که در آن بانوان با حفظ حدود و حقوق دیگران ظاهر شوند، سبب ایجاد محیط آرام و امنی برای افراد جامعه شده و آنان را به سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهد رفت.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: زنان ، حرمت ، عفاف ، جامعه ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار