کرمانشاه؛

‌ کاهش صادرات فرش دستباف در استان کرمانشاه

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف روستایی استان کرمانشاه گفت:در سال‌های 67 تا 76 سالانه حدود 100 هزار مترمربع از فرش تولیدی استان به خارج از کشور صادر می‌شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ قدرت‌الله احمدی گفت: این رقم اکنون به حدود 20 هزار مترمربع در سال رسیده است.

وی با اشاره به دلایل تغییر برند فرش کرمانشاه، ورود افراد نامتخصص به صنعت فرش را از مهمترین دلایل دانست.

احمدی یادآوری کرد: مشکل عمده دیگر آن است که نقشه شهرهای دیگر مانند فرش تبریز، کاشان به کرمانشاه آورده و بافته می‌شود و این در حالیست که نقشه فرش کرمانشاه نقشه‌ای بسیار قدیمی و اصیل است.

وی با بیان اینکه استفاده از نقشه فرش شهرهای دیگر برند فرش کرمانشاه را مخدوش کرده، تاکید کرد: وقتی که فرش استان‌های دیگر را می‌بافیم و صادر می‌کنیم، قطعا به اسم کرمانشاه از گمرک خارج نمی‌شود و به نام همان استانی می‌شود که نقشه را دارد.

احمدی معتقد است، بایداقداماتی برای احیاء برند فرش کرمانشاه و خصوصا فرش کلیایی که برند استان است انجام شود که بتوانیم در آینده نزدیک فرش استان را حداقل به جایگاه قبلی خود بازگردانیم.

وی اشاره‌ای هم به راهکارهای احیاء برند فرش استان داشت و اظهار کرد: باید یک شورای راهبردی برای فرش استان تشکیل شود که بااختیار کامل برای فرش کار کند و درگیر بروکراسی اداری نشود.

وی توجه به طرح‌های اصیل استان که عمدتا در آمیخته با فرهنگ استان است را از دیگر مواردی دانست که باید مد نظر قرار گیرد و تصریح کرد: بافت فرش طرح سایر استان‌ها باید در کرمانشاه ممنوع شود.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، صادرات ، فرش ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.